Hoe houd je de bal laag bij hooghouden?

Ik probeer al heel lang te kunnen hooghouden. Maar het wil maar niet lukken. Ik heb eens wat rondgevraagd en iedereen zegt dat je de bal laag moet houden. Want hoe hoger de bal, hoe moeilijker je het jezelf maakt. Ook als ik andere mensen zie hooghouden, houden ze de bal vrij laag. Ik heb dit zelf geprobeerd maar de bal gaat vaak veel te hoog en vliegt alle kanten op. Weet iemand goede tips hoe ik de bal laag moet houden en waar ik de bal op mijn voet moet raken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K

Antwoorden (2)

Hoe meer kracht je op de bal uitoefent, hoe hoger deze zal gaan. Als het op een bepaald moment moeilijk is om de bal opnieuw te raken, zal je de neiging hebben harder te schieten. Het gevolg daarvan is, dat de bal (opnieuw) hoger gaat, waardoor het weer moeilijker wordt de bal opnieuw goed te raken. Je zal dus moeten proberen om de bal steeds goed te raken en de juiste richting (nl. omhoog) op te sturen, maar dan zonder de bal hard te raken.

Waar je de bal met je voet raakt is niet zo belangrijk, zo lang je er maar voor zorgt de bal niet (te) horizontaal van je vandaan te schieten, want dan is het (vrijwel) onmogelijk de bal een volgende keer opnieuw te raken en moet je opnieuw beginnen.
9 jaar geleden
je kunt het best met een moushe bal beginnen en de kwestie van met de juiste kant van de voet de ban raken dat is de hoek van je scheen en je voet du net boven je veterstrik als je dat goed onder de controle hebt kun je pas proberen laag te houden en de tactiek van die gast boven mij opvolgen
/\
|