Mag een keeper gewisseld worden tussen de strafschoppen?

En is dat wel eens gebeurd?

Ik heb het dus over de strafschoppen aan het eind van een onbesliste wedstrijd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
7.3K

Het beste antwoord

Ja, dit mag, wanneer de keeper geblesseerd raakt én het maximaal aantal wissels nog niet is gebruikt. Overige wissels mogen niet worden toegepast tijdens de strafschoppenserie.

"Onder de voorwaarde dat zijn partij nog niet het reglementair toegestane aantal wisselspelers heeft gebruikt, mag een doelverdediger die tijdens de strafschoppenserie geblesseerd raakt en niet in staat is om verder als doelverdediger op te treden, door een wisselspeler worden vervangen."

Dit zal ongetwijfeld al eens zijn gebeurd, dit geldt bijv. in Nederland ook op amateurniveau. Is mij alleen niet bekend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vind dit wel raar, dan kan had cillessen dus gewoon moeten doen alsof hij geblesseerd was als van gaal te laat was geweest met de wissel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Had gekund, mits Van Gaal nog 1x mocht wisselen. Maar waarom zou hij dat doen?!

Andere antwoorden (1)

Nee. na 120 min mogen spelers niet meer gewisseld worden want de strafschop nemers staan dan al vast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Wat wordt er dan gedaan als de keeper gewond of geblesseerd raakt bij de eerste strafschop(pen)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk krijg je dat er dan een veldspeler moet keepen