Wat zijn (bijna) onslijtbare straatvoetbalschoenen voor asfalt?

Ik koop vaak voetbalschoenen van Adidas en Nike, altijd zeggen de medewerkers van de winkels dat het maar goede schoenen zijn en ook voor straat, ''nee meneer; ze slijten echt niet snel.''
Nog geen 3 maanden geleden voetbalschoenen gekocht, ze zijn er nu alweer bijna doorheen.

Wie o wie, kan mij het verlossende antwoord geven op deze vraag:

'' Wat zijn (bijna) onslijtbare straatvoetbalschoenen voor asfalt?

Rutger

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens Livestrong zijn het juist binnenschoenen die goed zijn op asfalt. http://www.livestrong.com/article/414295-what-type-of-soccer-shoe-should-be-worn-on-turf/

Antwoorden (1)

Die bestaan niet. Asfalt is bedoeld om heel veel grip te bieden op bijvoorbeeld autobanden. Oftewel dat het zo goed als onmogelijk is er op te glijden.
Als je ooit op je knieen op asfalt uitgegeleden bent, weet je hoe verschrikkelijk hard en scherp dat asfalt dan ook is.
Met voetbalschoenen ben je constant aan het draaien en glijden, hetgeen betekent ze daar erg snel op slijten.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, maar dat is absoluut niet waar.
Ooit gehoort van straatvoetballers?
Frystyle voetballers? Ik heb een schoen gevonden, maar ik weet alsnog niet zeker of ze echt zo goed voor het slijten zijn. > Nike5 Streetgato > http://avantisport.nl/schoenen/herenschoenen/herenschoenen/nike-nike5-streetgato-nike-heren-straat-voetbalschoenen-8807/