Wanneer wordt besloten over het land voor het WK voetbal 2018?

Op deze site staat informatie. Onder andere over de kandiderende klanden (waaronder het duo Nederland-België). Maar er staat niet wanneer een keus wordt gemaakt.
www.wkvoetbal2018.com/wk2018/wk2018.php

9 jaar geleden
in: Voetbal
Antoni
9 jaar geleden
Er is al besloten, dat het WK voetbal 2018 in Rusland zal worden gehouden. Ook over het WK voetbal 2022 is al besloten: dit zal worden gehouden in Qatar. Er zijn echter ernstige twijfels over deze keus, met name omdat het overdag enorm warm is in Qatar, soms zelfs boven de 40 graden. Dat is geen prettige temperatuur om (op het hoogste niveau) te voetballen. Tegelijk zijn er geruchten over grootschalige omkoping om Qatar het WK te gunnnen. Over beide onderwerpen was de laatste tijd veel in de media te zien en te lezen.

Het beste antwoord

Dat is al besloten: het land is al bekend, namelijk Rusland.

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/WK_voetbal_2018 staat: "Op 2 december 2010 maakte de FIFA de organiserende landen voor het WK van 2018 (Rusland) en 2022 (Qatar) bekend.".
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+, is inderdaad al besloten. België had zich teruggetrokken en Nederland volgens mij ook. Dus is het land automatisch beslist en is het dus Rusland.
Qatar is inderdaad het WK 2022.. Waar ik persoonlijk erg mijn twijfels bij heb..
Brazilie en Zuid-Afrika waren al warm, maar Qatar???
Daar is het volgens mij echt niet te doen.. haha
Antoni
9 jaar geleden
Het land is niet automatisch beslist. Er waren vier (groepen) landen die uiteindelijk hebben meegedaan aan de stemming: 1. Rusland
2. Portugal & Spanje
3. Nederland & België
4. Engeland Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldkampioenschap_voetbal_2018#Resultaten
Poet
9 jaar geleden
Prima, dank. Ik liep even 8 jaartjes achter ;-)