Veel onderbrekingen in de wedstrijd zijn volstrekt natuurlijk (bijvoorbeeld inworpen, doelschoppen). Slechts als deze onderbrekingen buitensporig lang duren, moet de scheidsrechter tijd bijtellen. De vierde official geeft – aan het eind van de laatste minuut van elke speelhelft – de door de scheidsrechter bepaalde minimale extra tijd aan.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De vierde official bepaalt de extra te spelen tijd.

Toegevoegd na 2 minuten:
dat is degene die de bordjes omhoog houdt bij spelerswisselingen.