Mag een voetballer (WK) tegen eigen land spelen?

Elk team heeft 1 of meer buitenlandse spelers in hun Elftal. Bijvoorbeeld Duitsland. Wat nou als bijvoorbeeld Duitsland tegen Bosnie moet spelen, maar Duitsland heeft een speler uit Bosnië.

Tegen wie moet deze speler dan spelen? Of mag hij wel spelen?
En hoe zijn de regels mbt buitenlanders die een ander land vertegenwoordigen? Mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
5.4K

Het beste antwoord

Je kan maar voor 1 land uit komen als voetballer. Als je bijvoorbeeld in Bosnië bent geboren maar je hebt ook een Duits nationaliteit kan je kiezen voor welk land je uit wilt komen. Als je eenmaal een officiële wedstrijd hebt gespeeld voor een land (alle wedstrijden met uitzondering van oefenwedstrijden) ligt het vast voor welk land je uitkomt.

Je kan dus best geboren zijn in Bosnië en als speler van het Duitse elftal tegen Bosnië spelen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bijvoorbeeld Mesut Özil, die van Real Madrid naar Arsenal is verkocht ken je vast wel. Hij is Turks, maar is in Duitsland geboren en heeft een Duits paspoort (dus ook Duitse nationaliteit als het ware) en hij kan gewoon tegen Turkije spelen.

Ik weet nog wel met Lincoln Cássio de Souza Soares dit is een Braziliaanse voetballer die bij Galatasaray (TR) heeft gespeeld, hij hield zoveel van zijn club dat hij zelf een Turkse paspoort aanvragen omdat hij een kans wou krijgen in het Turkse elftal, maarja dat is niet gebeurd.