Hoe word ik leniger/soepeler? (voetbal)

Ik wil graag leniger en soepeler worden voor voetbal dus ben ik op zoek naar oefeningen die je kunt doen zonder hulpmiddelen. Het liefst in de vorm van een soort schema.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
4.7K

Antwoorden (3)

Conditie, soepeler en leniger worden doe je door te trainen. Bijvoorbeeld: elke ochtend joggen, oefeningen die je op internet kunt vinden zelf thuis uitoefenen. Dit moet je gewoon minimaal 3 x per week doen en je zult merken dat je in de loop van de tijd incl voetbal verschil hierin gaat merken en soepeler wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kan je een fisiotherapeut (die evt. bij een fitness studio werkt) advies vragen. De een kan nl. bepaalde oefeningen wel aan, die voor een ander niet goed zijn.
Ik weet wel dat je van turnen lenig wordt. En van (klassiek)ballet oefeningen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door explosief op explosiviteit te trainen.
Door goede explosieve krachttraining, beweeg je soepeler,makkelijker, en leniger.
Trainingen als: Squats, en Lunges kunnen je daarbij helpen als je geen materiaal hebt,
Ook kun je trainen op korte intensieve sprinttrainingen waardoor je sneller zal worden en sneller zal reageren, en ook sneller van richting kunt veranderen.
Bv. 40 meter joggen, 10 meter sprinten etc. dit kun je in allerlei varianten doen. Bv. in seconden i.p.v. meters. Ook kun je met zulke oefeningen explosief beginnen, door bijvoorbeeld op je buik/rug te liggen op de startpositie en dan een korte intensieve sprint te trekken (niet meer dan 20 meter).
Er zijn nog veel meer oefeningen waarop je kunt trainen zonder materiaal. Google maar even op SPARQ training, dat staat voor Speed, Power, Agility, Reaction en Quickness.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een schema zo er alsvolgt uit kunnen zien:
Maandag: Explosieve training (Squats, Lunges, etc.) 4x15
Dinsdag: Voetballen (voor de balvaardigheid en conditie(!))
Woensdag: Sprinttraing (minimaal 3 varianten)
Donderdag: Voetballen-Reactiespelen
Vrijdag: Explosieve training
Zaterdag: Sprinttraining
Zondag: Reactiespelen