Is het heel slecht om met kunstgrasschoenen in de zaal te sporten?

Ik moet nieuwe zaalschoenen hebben, maar ik heb kunstgrasschoenen die ik heel mooi vind. Is het heel slecht om met kunstgrasschoenen in de zaal te sporten gezien de zool? Ik heb ergens gehoord dat dat namelijk slecht is voor je knieën is en je door die zolen die de hele tijd blijven slippen en daardoor zou je niet normaal kunnen lopen. Is dit zo ?? Ik heb twee foto's bijgevoegd, de roze schoenen zijn kunstgrasschoenen en de groene schoenen zijn normale zaalschoenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.adidas.nl/heren-predito-lz-trx-tf-schoenen/D67503_590.html DIT ZIJN DE ROZE SCHOENEN
http://www.adidas.nl/heren-predator-absolado-lz-in-shoes/Q21692_580.html?pr=recentlyviewed_rr DIT ZIJN DE GROENE SCHOENEN
De foto invoegen is niet gelukt..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
9.9K

Het beste antwoord

Het is niet de kleur en het merk voetbalschoen dat blessures kan voorkomen. Het zijn juist de zool en de pasvorm die het risico op blessures tijdens een voetbalwedstrijd kunnen verminderen. Bepaal op wat voor ondergrond er gespeeld gaat worden en maak vervolgens de keuze van het schoeisel met de juiste zool.
Tegenwoordig lijkt het net alsof de keuze van voetbalschoenen bepaald wordt door de commercie. Als het maar een Messi of van Basten is dan is het goed, maar waar het werkelijk op aankomt is natuurlijk de pasvorm en de juiste keuze van de zool. Met name het aantal noppen en de lengte ervan bepaalt tenslotte in combinatie met de ondergrond of er voor het juiste schoeisel is gekozen.
De ondergrond is sterk bepalend voor de keuze van de voetbalschoenen.
Er zijn voetbalschoenen te koop waar men de noppen kan wisselen. Dit zijn voetbalschoenen waar men, naar gelang de ondergrond is, de juiste noppen onder de schoen kan schroeven.
Een voetbalschoen geschikt voor kunstgras heeft een zool met noppen die dicht bij elkaar staan. De wrijving op de noppen, als men op kunstgras speelt, is behoorlijk hoog, daarom zijn de noppen van een voetbalschoen voor spelen op kunstgras zodanig bevestigd dat deze meer wrijving aankunnen.
Een voetbalschoen geschikt om te spelen op harde of zachte ondergrond heeft een zogenaamde Traxion zool. Dit soort zool zorgt voor een goede draaibeweging van de voet en ook voor de juiste grip. Een Traxion zool herkent men aan de brede langwerpige noppen bij de bal van de voet en bij de hak.
Een voetbalschoen geschikt voor het spelen op harde ondergrond heeft een zool met korte noppen. Door deze korte noppen zakt men minder weg en de kans op blessures wordt verkleind.
Een voetbalschoen geschikt voor het spelen op een zachte ondergrond heeft een zool met lange noppen, waardoor men minder snel wegglijdt.

Dus nee, je kunstgrasschoenen, zijn niet geschikt voor de zaal, in de zaal heb je korte noppen nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kunstgrasschoenen zijn gemaakt voor kunstgras en het is niet handig om daarmee te gaan zaalvoetballen.

Het loopt niet echt prettig in een zaal

Je hebt gympies/zaalschoenen nodig om niet te struikelen en stevig in je schoenen te staan.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ten eerste is het voor je eigen lichaam beter om zaalschoenen te gebruiken, dit heeft te maken met de ondersteuning die een schoen je geeft.
Ten tweede is het ook niet goed voor de zaal waarin je sport als jij daar met noppen ingaat. Hiervan kan de vloer van de zaal kapot gaan.