wat gebeurter als in een voetbalcompetitie de teams op het einde de zelfde punten doelsaldo en kaarten hebben wie is dan kampioen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
4.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Extra wedstrijd? Denk ik
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja denk ik ook of alleen penalties schieten

Antwoorden (4)

Extra wedstrijd...maar zoiets komt niet voor
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht juist dat ze dan alfabetisch gaan kijken. Bijvoorbeeld Ajax staat gedeeld eerste en zelfde doelsaldo als PSV dat 2e staat dat Ajax dan gewoon kampioen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tsjee waarom zou je dan ooit je club Vitesse noemen.....
De volgorde waarop de positie op de ranglijst wordt bepaald, hangt af van achtereenvolgens: het aantal punten, het doelsaldo en het aantal gemaakte doelpunten. Onderlinge resultaten tellen niet. Wanneer aan het eind van het seizoen twee (of meer) teams gelijk staan, eindigen deze gelijk op de ranglijst. Als er een kampioenschap, plaatsing Europees voetbal, play-off plaatsen of directe degradatie op het spel staat, volgt een beslissingswedstrijd.

Dus eerst kijken ze naar doelsaldo (voor - tegen) en DAN eerst nog naar het aantal doelpunten VOOR en dan pas volgt een beslissingswedstrijd maar alleen als er dus iets vanaf hangt.

Overigens is er nog nooit gekeken naar het aantal doelpunten vóór in de eredivisie: http://plazilla.com/eredivisie-doelsaldo-is-beslissend-bij-gelijke-stand laat staan dat er een beslissingswedstrijd nodig was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar kaarten wordt volgens mij nergens gekeken. Mochten ploegen qua punten, doelsaldo en onderlinge resultaten gelijk staan (onderlinge resultaten gaan in sommige competities vóór het doelsaldo), dan volgt er normaal gesproken één beslissingswedstrijd op neutraal terrein. Maar, dit verschilt per competitie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als twee ploegen hetzelfde aantal punten en kaarten hebben is het team kampioen die de meeste doelpunten heeft gemaakt.
Bv. Ajax heeft 70 doelpunten gemaakt en PSV 68 doelpunten. Dat betekent dus in dit geval dat Ajax kampioen is geworden.