Is er een maximum aan het aantal minuten extra speeltijd in voetbal?

Zojuist werden er 5 minuten extra speeltijd gegeven in de wedstrijd Italië-Nederland en nu vroeg mijn zoon zich af of er een maximum aantal minuten zijn toe te kennen als extra tijd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
10.9K

Het beste antwoord

In theorie niet. Een helft duurt 45 minuten, dus mocht er na 1 seconde een blessure zijn die 45 minuten de wedstrijd ophoudt, zullen er 45 minuten worden bijgetrokken, maar normaal wordt de wedstrijd dan gestaakt.
Ik kan me van 2009 herinneren dat bij de wedstrijd Ajax-AZ 14 minuten werden bijgetrokken, nadat AZ-doelman Didulica minutenlang werd behandeld op het veld. In de praktijk zal een kwartier ook ongeveer het maximale aan extra speeltijd zijn, omdat de wedstrijd bij langdurige (ernstige) blessures of andere gebeurtenissen op of rondom het veld die de wedstrijd stilleggen, gestaakt zal worden, al dan niet tijdelijk.
Overigens, er kan (zeker bij lange blessuretijd) nog extra extra tijd bijgetrokken worden; de aangegeven extra tijd is altijd de MINIMALE extra speeltijd.

Toegevoegd na 34 seconden:
In theorie dus niet, omdat er ook weer extra extra tijd kan bijkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

In principe 44 minuten per speelhelft, Stel dat er in de eerste seconde iets gebeurd en het duurt 44min voor de match wordt hervat.
Maar dat het ooit zo,n vaart gaat lopen geloof ik toch niet, al hangt het wel van de scheidsrechter af
Robby BB