Hoe wordt er gechecked hoe een land dat net opgesplitst is (door een burgeroorlog) tegen elkaar kunnen spelen bijvoorbeeld bij het WK voetbal?

Zoals Oost en West Duitsland toendertijd. Hoe wisten ze dat ze mekaar niet te lijf gingen onder het voetballen?
Ook bijvoorbeeld; ex-Joegoslavische landen, Tsjecho-Slowakije, diverse Afrikaanse landen.

En houden ze hier alleen rekening mee met voetballen of wordt dat per sport weer anders bekenen? (honkbal, worstelen, boksen, etc.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wordt daar uberhaupt wel rekening mee gehouden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sport is universeel en (zou moeten) verbinden, dus hier wordt/werd niet echt (of helemaal geen) rekening mee gehouden. Daarbij worden oorlogen vaak gevoerd op een hoger niveau, Oost- en West-Duitsers hadden bijvoorbeeld over het algemeen geen hekel aan elkaar, sterker nog, daar liepen vaak familiebanden tussen.

Het beste antwoord

Oost en west Duitsland zijn niet gescheiden door een burgeroorlog.
Als een land gescheiden is door een burgeroorlog dan wil dat nog niet zeggen dat je twee aparte landen hebt. Dit kan alleen maar wanneer de regeringen zijn herkend door de rest van de wereld.
Wanneer er een herkende regering is dan kunnen die aan de FIFA vragen om aanvaard te worden als voetbal natie en zo dan deel te nemen aan wedstrijden.
Daarmee moeten de landen ook de regels van de FIFA respecteren,
Als de FIFA oordeelt dat het te gevaarlijk is om deze landen te laten spelen dan worden zij niet aanvaard zolang ze niet kunnen bewijzen dat er geen problemen gaan komen.
Ook de FIFA houd de nieuwsberichten in het oog
Robby BB

Toegevoegd na 3 minuten:
Een land onstaat ook niet van de ene dag op de anderen. Daar gaat een heel proces over.
Soms is het in het voordeel van twee partijen dat ze een potje voetbal kunnen spelen, want voetbal is toch een beetje oorlog,
Problemen kan je toch niet uitsluiten. Herinner u het Heizeldrama