Hoe schiet je met voetbal goed de bal?

1. Hoe moet je schieten met de wreeftrap?
2. Hoe geef je richting aan met de wreeftrap?
3. Wanneer gebruik je de wreeftrap?
------------------------------------------------------
1. Hoe schiet je met de binnenkant van je voet?
2. Hoe geef je richting aan met de binnenkant van je voet?
3. Wanneer gebruik je de binnenkant van je voet?

Toegevoegd na 27 seconden:
Ty voor de uitleg! Op mijn vragen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
7.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de wreeftrap techniek word alleen gebruikt bij het hard en nauwkeurig schieten. de richting met de wreeftrap geef je aan door hoe je voet de bal raakt, maar ook waar je voet de bal raakt! Zoals al gezegd alleeen bij hard en nauwkeurig schieten. gewoon met de binnekant van je voet de bal raken. waar je de bal raak

Antwoorden (2)

Dit zijn allemaal technieken die je op de training leert. Ze moeten voorgedaan worden om het goed te begrijpen en je moet in het veld aanvoelen wanneer je welke techniek moet toepassen.
11 jaar geleden
Wil je een dieptepass geven - dus over grotere afstand - doe dat dan met je wreef want daarmee kun je harder schieten. Blijf goed in evenwicht, zet je standbeen naast de bal, hou je lichaam boven de bal en zwaai je voet naar achteren. Richt daarbij je tenen naar de grond zodat je wreef goed voor de bal komt. Raak de bal met je wreef precies in het midden en zwaai met je been mee in de richting van de bal. De hoogte en lengte van de pass worden bepaald door je houding of door je voet verder of minder ver naar achteren te zwaaien.
Hoe je de wreeftrap schiet zie je in het filmpje hieronder.

Binnenkant van je voet
De zuiverste pass krijg je door de binnenkant van je voet te gebruiken. De bal hou je laag bij de grond, waardoor een groot deel van je voet de bal raakt. Daardoor heb je de beste controle over de bal en kun je precies bepalen waar de bal naar toe moet. Voor een zuivere pass ga je met de voet van je standbeen vlak naast de bal staan en wel zó, dat je tenen wijzen in de 'pass-richting'. Probeer de bal in het midden, het 'hart' te raken. Wil je een pass geven over ongeveer 15 meter? Raak de bal dan met de zijkant van je voet in het midden, geef de bal voldoende snelheid mee en wijs de bal met je voet na. Door met de buitenkant van je voet te passen, kun je een subtiele pass met veel effect geven ... Een pass kun je ook over je tegenstander heen 'stiften' . Beweeg je voet naar beneden en raak tegelijkertijd de bal aan de onderkant.

Schieten met binnenkant voet in het filmpje in deze link: http://pupillen.voetbal.nl/article/train_jezelf/5871/leer-de-move-schieten-met-binnenkant-voet