Is er een chronisch tekort aan linksbenige voetballers en verdienen zij daarom relatief meer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
2.6K

Antwoorden (2)

Twintig procent van de voetballers is linksbenig en 25% van de eredivisievoetballers. Scouts zoeken altijd naar spelers die zorgen dat het goed verdeeld is in een elftal, bij Ajax streven ze naar zes linkspoten per elftal maar zo gauw een speler binnenkomt wordt er getraind op beide benen zodat bijna elke speler tweebenig wordt.

Als er in een bepaalde leeftijdscategorie een tekort is aan linkspoten dan zoeken ze er één en die vinden ze ook altijd wel dus nee er is geen chronisch tekort en zij verdienen dus ook niet meer vanwege een tekort en nogmaals: een speler is pas goed als die tweebenig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laatste is natuurlijk onzin, er zijn zat topspelers die bijzonder goed zijn, maar toch maar 1 been hebben waar ze echt van afhankelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt maar er wordt dus wel getraind met twee benen dus er is momenteel geen enkele topspeler die volledig 1 benig is zoals dat vroeger zo was. Ze zijn altijd getraind op twee benen. Heb je het artikel gelezen, wel interessant overigens.
nee, maar vaak is het handig voor een club om een voetballer erbij te hebben die links is. daarom is er soms wel meer vraag naar maar ze verdienen er niet meer door.