Welke nationaliteit hebben die kinderen die met het voetbalelftal het veld op komen?

Telkens vraag ik me dat af als ik het zie. Als een buitenlandse ploeg hier speelt, zijn die kinderen dan ook buitenlands? Of worden die kinderen gezocht (of aangewezen) ter plekke waar de wedstrijd gespeeld wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Bij het EK kwamen ze overal vandaan (uitgekozen door MacDonalds) en toen liepen er ook een paar nederlandse kinderen tussen.

Bij een gewone wedstrijd zijn het gewoon nederlandse kinderen, niet uit het buitenland.

Toegevoegd na 8 minuten:
" Het gebeurt dat ze op dat moment vergezeld worden door kinderen. Meestal zijn dat dan jeugdspelertjes die voor die gelegenheid ook hun voetbaltenue dragen. Voor hen is het uiteraard een belevenis van jewelste om aan de hand van een grote voetbalster een bomvol voetbalstadion in te wandelen. Deze traditie zou naar verluidt verwijzen naar de onschuld van kinderen en de fair-play in het spel symboliseren."
http://www.tradities.be/tradities_detail.php?id=91
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt vast interlands? Dan zijn het gewoon kinderen die via de KNVB/OnsOranje kaarten hebben kunnen winnen, met daarbij dat ze mee het veld op mochten. Bij toernooien is het inderdaad zoals Pelle zegt, via een sponsor geregeld. Maar bij interlands dus niet.