Elftal E9 reist naar de tegenstanders, tegenstander komt niet, wat is de regel dan?

Zaterdag moesten we uit voetballen tegen een ander team, de wedstrijd was uit. Om 9 uur was de tegenstander niet aanwezig. Ze hadden zich met t hele team vergist in de tijd. Wij zijn naar huis gegaan aangezien er geen tijd was om te wachten ivm andere wedstrijden die erna kwamen. Nu doet de knvb moeilijk. Wat is de regel, wij gingen ervan uit dat we gewoon 0-3 hadden gekregen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet de wedstrijdsecretaris van jouw club.

Antwoorden (1)

In Belgie is dat 5 -0, dat zijn forfait cijfers.

Sancties
Art 13. Een ploeg die niet opdaagt voor een geplande wedstrijd, of die niet in staat is de wedstrijd te beginnen, ondergaat volgende sancties:
-verlies van de wedstrijd met forfaitcijfers
-boete van 25,00 EUR te betalen binnen de 8 dagen na de wedstrijd
-betaling van de scheidsrechterskosten ongeacht of de ploeg in kwestie thuisploeg was of bezoeker.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik neem aan dat dit internationale afspraken zijn en dus ook in Nederland van toepassing zijn.