Wat gebeurd er als Israel in de finale tegen een moslim land komt?

Dit is eigenlijk een afgeleide van een antwoord dat ik las. De vraag was waarom Israel meedoet aan het EK en niet aan het kampioenschap van Azie. Het is immers een Aziatisch land.
Een van de antwoorden was toen ook omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden voor de spelers/supporters dan.
Maar wat gebeurd er dan als bijvoorbeeld Saoedi Arabië tegen Israel komt te staan in de finale van een WK. Of gewoon in de afval race van een WK?
Wordt er dan voor gezorgd dat ze nooid in dezelfde poule komen te zitten in het laatste geval? En als het WK wordt geörganiseerd in een pro Moslim land?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

De FIFA zal er niet voor zorgen dat in zo'n geval Israel niet tegen een moslimland kan spelen. De regels zijn dat er per poule niet meer dan een x aantal landen uit één continent in één poule mogen. Voor UEFA-landen is dit bijv. maximaal 2. Israel valt ook onder de UEFA. Er wordt niet gekeken van: land A loten we maar niet tegen land B want die hebben een conflict met elkaar. Dus Israel kan gewoon tegen een moslimland loten. Al is de kans wel klein dat ze zich voor een WK plaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zouden wel gevaarlijke dingen kunnen plaatsvinden, er doen wel moslim landen mee zoals Turkije tegen Israel, maar Turkije is een wat rustiger land maar ze hebben nu ook wel mot met Israël sinds er op een boot hulpverleners werden gedood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
lol @ 'hulpverleners'
Israël speelt wel maar de moslimtegenstander niet. Geen probleem, wedstrijd wordt gewonnen door Israël.

Vanwege politieke problemen heeft het Israëlische team in maar liefst vijf verschillende werelddelen gespeeld als het ging om kwalificatie voor het WK voetbal: in Azië, Afrika, Zuid-Amerika en Oceanië, voordat het toegelaten werd tot de Europese competitie als UEFA-lid. De Israel Football Association (IFA) werd opgericht als de Palestine Football Association (PFA) in 1928, twintig jaar voor de oprichting van de Staat Israël. In 1929 werd de PFA toegelaten als volwaardig lid van de FIFA. In die hoedanigheid deed Israël (onder de naam Palestina) dan ook mee aan de wereldkampioenschappen van 1934 en 1938, als Israël deed het land tot nu toe slechts één keer mee aan een eindronde het WK, en wel in 1970. In 1972 verliet het land de Aziatische voetbalbond AFC om aansluiting te zoeken bij de UEFA. In 1994 werd Israël volwaardig lid van de Europese voetbalbond.

Gelukkig hebben we het voordeel dat Israël niet zover zal komen en dat er ook maar weinig moslimlanden zo ver komen dat ze elkaar tegen komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iedereen zich aan de regels van zijn of haar geloof houd gebeurt er helemaal niks!