Hoe word het balbezit berekend?

Hoe word tijdens de wedstrijd nou het balbezit van beide ploegen berekend?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
3.7K

Het beste antwoord

Er is een traditionele variant.
Een man of vrouw in de regiekamer waar de voetbalwedstrijd opgenomen wordt, drukt op een knopje als de ene partij de bal heeft.

akt de andere partij de bal af, dan drukt hij of zij op een ander knopje (interessant werk).
Een modernere en veel duurdere variant werkt met een tiental camera's, die gekoppeld zijn aan een computer.
Die herkent de spelers aan hun rugnummers en kan zo individueel balbezit berekenen.
Deze methode wordt vooral bij grote kampioenschappen, zoals de EK's en WK's gebruikt.