Wat houd een schorsing in waarvan bijv. 1 wedstrijd voorwaardelijk is?

je hoort vaker : hij is 2 wedstrijden geschorst waarvan 1 voorwaardelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
8.4K

Het beste antwoord

Ik haal jou neer terwijl jij een doorgebroken speler bent, ik krijg 3 wedstrijden schorsing waarvan 1 voorwaardelijk. Dan word ik 2 wedstrijden geschorst, die schorsing heb ik er dan opzitten, en 2 maanden later haal ik iemand anders neer, die doorgebroken is. Ik bega dus weer de overtreding, dan krijg ik alsnog mijn voorwaardelijke schorsing van 1 wedstrijd.

De voorwaardelijke schorsing is er dus voor om er voor te zorgen dat je de overtreding niet nogmaals begaat. Een speler zal minder snel iemand onderuithalen als hij weet dat hij dan ook nog die wedstrijd schorsing van de vorige keer krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet alleen in de sport worden voorwaardelijke straffen opgelegd. Ook in de gewone rechtspraak wordt dit regelmatig gedaan.

Op de website http://www.rechtspraak.nl/Recht-In-Nederland/VeelgesteldeVragen/Pages/default.aspx is deze tekst te vinden:

"Wat is een voorwaardelijke straf?

Een voorwaardelijke straf houdt in dat je je voor een bepaalde periode aan een aantal voorwaarden houdt. Als je dat niet doet, krijg je toch nog je straf. Doe je het wel, dan komt de straf te vervallen.

Bij een onvoorwaardelijke straf moet iemand de straf meteen ondergaan, bijvoorbeeld meteen de gevangenis in of de opgelegde boete betalen."

Het is, zoals je zelf al aangeeft in je vraag, mogelijk dat een deel van de opgelegde straf voorwaardelijk is en een deel van de straf onvoorwaardelijk.

Toegevoegd na 8 minuten:
De uitleg over een voorwaardelijke straf die wordt gegeven op de website van www.rechtspraak.nl geldt ook voor een schorsing in de sport waarbij de schorsing voor een aantal wedstrijden voorwaardelijk is.
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Dankjewel! Gaat de vraag over voetbal? De vraag kan toch over een andere sport dan voetbal gaan? Alleen de naam van de vraagsteller zou iets kunnen verraden...