ik heb faalangst bij voetbal. wat te doen?

ik voetbal in een selectie team en vind het heel leuk maar bij de wedstrijden lijkt het erop dat ik een beetje last heb van faalangst. komt dit iemand bekend voor? en wat kan je er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
4.4K

Antwoorden (4)

De houding van Ruud van Nistelrooy vond ik wel inspirerend, als hij een kansje miste dan was hij alweer meteen met de wedstrijd en een volgende kans bezig. Gewoon concentreren, en geen acht slaan op de dingen die fout gegaan zijn lijkt me het beste recept.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Faalangst is heel normaal. Je zit waarschijnlijk in een relatief nieuwe omgeving met spelers die meer ervaring hebben dan jij.
Het beste wat je kan doen is door blijven gaan. Zeg tegen je teamgenoten dat je faalangst hebt, waarom je het hebt en vraag ze om je er mee te helpen. Er is altijd wel iemand in je team die er ook last van heeft (gehad). Ook regelmatig complimenten krijgen helpt behoorlijk. Het is namelijk een bevestiging dat je het goed hebt gedaan en hierdoor zullen je hersenen niet meer je kunnen op dat gebied in twijfel trekken.

Ik hen zelf ook aan mijn manager op het werk aangegeven dat ik bang ben dingen fout te doen en dat ik veel heb aan het krijgen en kunnen geven van complimenten. Hierdoor is mijn werk een stuk prettiger geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had ditzelfde probleem. Ik speelde altijd in relatief lage elftallen maar opeen werd ik door de D1 gevraagd om mee te trainen. vanaf toen ging het allemaal heel snel. Ik kwam in C1 maar daar had ik geen vertrouwen (faalangst dus) het beste is om het van je af te schudden en lekker te gaan voetballen. Iets anders is om misschien een paar keer speel minuten te maken bij een lager elftal waardoor je weer meer vertrouwen krijgt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon alles van je af schudden, en je alleen nog maar concentreren op het spel, vergeet dat je in een selectieteam zit, speel gewoon je spel!