Zou je een goeie profvoetballer kunnen worden als je brildrager bent?

Ik bedoel als je ogen dan niet geschikt zijn voor lensen of voor een laserbehandeling, zou je dan, als je van jongs af aan met die sport begint. toch redelijk kunnen uitgroeien tot een prof?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
6.4K

Antwoorden (9)

naast het "moeten" dragen van een bril "moet" je ook kwalitieten hebben voor profvoetballer om het te worden. Om die te vergaren "moet" je veel oeffenen. In die tijd zal je hebben ervaren of de bril een "handicap" is in deze sport.
Of er anderen bepalende regels aan voorafgaan kan ik je helaas niet beantworden, hoop toch dat je met dit antwoord wat kan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat op dat niveau een bril een te grote handicap is.
zelfs al zou je een soort duikbrilmodel hebben zodat hij niet af kan vliegen, kan hij toch scheef komen te zitten, of je ziet niks meer door de regen, of de kluiten aarde erop.
dat kan je niet hebben bij profvoetbal.
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan.
Ik kan me herinneren dat Davids ook nog een tijdlang met een bril heeft gespeeld.

Toegevoegd na 1 uur:
En dan heb je natuurlijk nog die Feijenoorder die beroemd is geworden juist vanwege zijn brilletje:

http://www.sportkroniek.nl/sporthistorie1/700909_vandaele.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar hij is als prof begonnen omdat die toen nog geen staar aan zijn ogen had, oftwel hij is zonder bril een talentvolle speler geworden. Naderhand had hij die bril nodig. Dat is toch iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij een bril draagt, maar je hebt de kwaliteiten die Edgar Davids in zijn topjaren had denk ik niet dat er veel profclubs zijn die jou laten lopen.
Ja want er zijn voetballers die een soort sneeuwbril dragen met veiligheidsglas. Als ik de naam goed heb, Edgar Davids.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan,
Er zijn al medere voorbeelden gegeven.
Maar om profvoetballer te worden daar is veel voor nodig

Allereerst aangeboren talent
Ondersteuning en begeleiding van je ouders ( ook financieel )
Veel wilskracht,en doorzettingsvermogen.

En je moet ook een beetje geluk hebben,dat juist jij
gekozen wordt bij een profclub.

Stel jezelf van jaar tot jaar,samen met je begeleiders een
doel, en gaa ervoor.( en vergeet de school niet )

Heel veel sucses.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn natuurlijk enkele uitzonderingen,maar gelet op de hoeveelheid brildragenden in de samenleving en degenen die topsport bedrijven,lijkt het er toch op,dat je met bril behoorlijk extra talent nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor waarom niet?
Je zo een bril laten ontwerpen, speciaal dus.
Waarmee je gewoon er mee kan voetballen. De bal zal 99% nooit op je ogen aankomen. Anders hadden veel voetballers nu al een kapotte neus. hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet vast wel kunnen. Je hebt alleen een bril nodig welke niet stuk kan gaan als je kopt. Ook lijkt het mij wel handig dat de bril je gezicht niet verminkt als deze een klap krijgt van het een of andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ogen dan inderdaad niet geschikt zijn voor laseren of lenzen heb je toch een dermate slecht zicht dat je eigenlijk niet geschikt bent om op een hoog niveau en in een hoog tempo te kunnen reageren en anticiperen.

Erzijn inderdaad wel voorbeelden van vroeger maar dat was in een tijd dat er nog geen laserbehandelingen waren, en Edgar Davids had zijn bril ter protectie van zijn ogen, omdat hij een operatie had ondergaan aan zijn ogen. Hij kon wel prima zien ermee.