Welke taal spreekt de bondscoach van Belgie met de spelers? (ik weet dat hij Nederlandstalig is, maar er zijn ook veel Franstaligen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
6.2K

Antwoorden (5)

zowel Nederlands als Frans. Hij krijgt hierbij hulp van zijn assistenten.

In Belgie spreken de meeste Vlamingen namelijk bijna geen Frans en de meeste Walen geen woord Nederlands. Om zich toch verstaanbaar te kunnen maken, moet de bondscoach zich dus een beetje aanpassen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het niet zo dat veel Vlamingen wel Frans spreken, maar Walen inderdaad geen Nederlands?
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
nee, de doorsnee Vlaming spreekt ook niet goed Frans. merk dat elke keer weer als ik in Belgie ben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt niets van. Vlamingen spreken beter Frans dan de Walen Nederlands. Crazy88 heeft gelijk.
Marc Wilmots spreekt goed frans

zie

http://www.youtube.com/watch?v=oq7J1RnzVGM

die talen die hij gebruikt zijn hun nederlands (vlaams) en frans. hiermee verstaat hij het hele elftal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vraag is al eens eerder gesteld.

De voertaal is Frans, want de Vlamingen leren wel Frans en de Walloniërs leren haast geen Vlaams.
Zie de vraag over de voertaal in Belgische sport, zoeken op voertaal is genoeg. Kan helaas geen link downloaden, sorry.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga ook voor Frans......Het Nederlands 11 tal begreep er namelijk niet veel van.....
11 jaar geleden
Onze bondscoach is momenteel Marc Wilmots, die Franstalig is. Zijn Nederlands is niet zo goed, maar hij doet goede inspanningen om zich zo duidelijk mogelijk te uiten in deze taal. Met de Franstalige spelers spreekt hij dus Frans en ik denk dat zijn Nederlands goed genoeg is zodat hij zonder tussenpersoon kan praten tegen Nederlandstalige spelers. Voor andere gevallen, hangt ervan af hoe goed de bondscoach de taal van de andere taalgroep zal kennen. Als hij de ene taal minder beheert, of onvoldoende, zal hij waarschijnlijk zijn instructies doorgeven via een lid van de staf die de taal wel spreekt.
Bronnen: