Hebben grensrechters een vaste zijde?

Staat Van Roekel (assistent van Kuipers) bijvoorbeeld altijd aan de kant van de dug-outs, en Zeinstra altijd aan de overkant van de dug-outs?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
7K

Antwoorden (3)

Als je het zo vraagt weet ik niet of dat altijd zo is. Wel is het zo dat een assistent de gehele wedstrijd op dezelfde helft loopt. Zo heeft hij te maken met de voorhoede van beide partijen, de eerste helft aan de aanvallende kant van ploeg A, de tweede helft van ploeg B.
Tenzij in het lagere clubvoetbal de clubassistenten, die draaien met de 2e helft mee naar de andere zijde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De grensrechter staat altijd aan de linker kant van het doel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, als ik wiki goed interpreteer, dan hebben grensrechters hebben een vaste zijde.

"Bij voetbal zijn er twee assistenten: één aan elke zijde van het voetbalveld, diagonaal ten opzichte van elkaar. De eerste assistent staat altijd aan de kant van de dug-outs. Hun taak is de hoofdscheidsrechter te assisteren bij beslissingen door middel van signalisatie met een vlag.
Wanneer de grensrechters internationale duels vlaggen krijgen zij richtlijnen van de UEFA of de FIFA (wereldvoetbalbond). De assistenten krijgen bepaalde taken opgelegd door de KBVB (België) of KNVB (Nederland), maar ze kunnen ook verdere taken opgelegd krijgen door de scheidsrechter."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Assistent-scheidsrechter

(en dan gaat het om het regeltje: De eerste assistent staat altijd aan de kant van de dug-out's)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, daar heb je gelijk in, maar ik vermoed dat iemand die de eerste helft als eerste assistent begint, de wedstrijd ook eindigt in die positie.
Vanavond maar eens goed opletten in de finale.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat Pompie wil weten of assistent A bij ELKE wedstrijd bij de dugouts staat, niet één hele wedstrijd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is of assistent A dan elke wedstrijd de eerste assistent is. Zo ja, dan zal hij elke wedstrijd bij de dugouts staan, zo nee, dan zal dat wisselen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Terecht wat Pelle hier stelt, ik vind het antwoord toch niet duidelijk genoeg. Als je me nog wat meer duidelijkheid kunt geven, ben je alsnog het beste antwoord, tot die tijd wacht ik daar nog mee ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lol c4th, je krijgt huiswerk mee ;) Wacht gewoon even tot volgend jaar als er weer een actie is in deze rubriek en sla dan toe, Pompie mag ook volgend jaar nog het beste antwoord geven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha toedeloe, 't is nu (binnen een dag) of nooit :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga voor nooit, sorry. heb vandaag net een achtste triatlon achter mijn kiezen en ga zo offline, even bijslapen en proberen mijn rug weer recht te krijgen. (misschien dat ik morgen nog een poging ga ondernemen, maar ik beloof niets).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rust vooral lekker uit, ik sluit de vraag, maar je kunt me altijd nog dm'en om 't te verduidelijken ;-)