Welke voetballer heeft het hoogste scoringspercentage ooit?

Ik bedoel bijvoorbeeld: Lionel messi heeft 253 goals uit 328 wedstrijden. Ik bedoel niet dat je bijvoorbeeld maar 3 wedstrijden hebt gespeelt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Het beste antwoord

Volgens de bron hier de top 7 (kopieert niet echt lekker maar de nummer 1 is dus Josef Bican met 918 wedstrijden en 1468 doelpunten.

Rank Player Country Years Matches Goals
1. Josef Bican Austria Czech Republic 1931–1956 918 1468
2. Gerd Müller (Gerhard Müller) Germany 1962–1983 1216 1461
3. Arthur Friedenreich Brazil 1909–1935 1239 1329
4. Pelé (Edson Arantes do Nascimento) Brazil 1956–1970 1375 1284
5. Franz Binder Austria Germany 1930–1949 756 1006
6. Romário (Romário de Souza Faria) Brazil 1985–2007 1188 968
7. Ferenc Puskas Hungary Spain 1943–1966 754 746
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Toch nog even een vraagje over Romario... ik meende toch echt dat hij al op 1000 competitiedoelpunten zat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat die twee tegen ons er ook nog niet op staan maar voorlopig gaat niemand die Bican voorbij denk ik ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt gevraagd naar het hoogste scoringspercentage, dat geef je hier niet in je antwoord (al is dat ook wel lastig, omdat er misschien ook een speler is die slechts 1 wedstrijd heeft gespeeld en 4x heeft gescoord, dan zou hij de beste zijn. Je zou dan een grens moeten trekken). Over Romario, volgens zichzelf heeft hij er meer dan 1000, maar hij heeft daarbij ook niet officiële wedstrijden meegerekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pompie, er was een eerder antwoord over Abe Lenstra en daar werd het ook zo gegeven 700 doelpunten ongeveer in 700 wedstrijden en in de vraag staat het ook zo. Ik was dus eerder met 2 andere antwoordgevers met hetzelfde soort antwoord. Verder KUN je inderdaad geen scoringspercentage geven omdat de vraagsteller inderdaad niet iemand wil die in 3 wedstrijden 20 doelpunten maakte dus dan is een scoringspercentage NOOIT het goede antwoord omdat de vraagsteller niet heeft gezegd bij hoeveel gespeelde wedstrijden dit pas mag tellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat anderen het doen betekent natuurlijk niet dat het goed is. Er wordt geen percentage gegeven, wat wel gevraagd wordt. Maar de vraag+toelichting is te onduidelijk om hier een ander antwoord op te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zei niet dat het dan goed is maar je KUNT geen percentage geven zolang de vraagsteller niet heeft gezegd vanaf hoeveel wedstrijden hij tevreden is. Verder geeft vragensteller aan wat hij wil met het voorbeeld van Messi en daar voldoe ik aan ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vond het goed hoor!

Andere antwoorden (2)

Ehmm, meestal bekijk je dat per club. 1 op 1 lopen in de Jupiler League is toch veel gemakkelijker dan in bijvoorbeeld de Premier League. Ik zeg niet dat dat gemakkelijk is trouwens in de Jupiler League, maar het is een wereld van verschil..

Ik weet bijvoorbeeld dat Gaspar Rubio de meest productieve speler aller tijden is bij Real Madrid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Arthur Friedenreich, die loopt bijna 2 op 1.
1554 doelpunten in 861 wedstrijden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Arthur_Friedenreich
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kan het dat die bij mij op een heel ander aantal komt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL het antwoord stond in mijn gegeven link:
Includes amateur and/or youth matches, except Pelé's record
According to Nuke Soccer, Brazilian Arthur Friedenreich (career 1909–1935) had 1329 goals in 1239 matches as RSSSF states 557 in 562. Also, Nuke Soccer mentions Franz Binder (career 1930–1949) having 1006 goals in 756 matches. In RSSSF, Binder has 546 goals in official matches.[3][4]