Wat is het langst doorgegane wedstrijd met voetbal penalty's?

Ten aanleiding van de wedstrijd van gisteravond zat ik me af te vragen hoelang de langste wedstrijd is geweest met betrekking tot penalty's.

Een tenniswedstrijd kan zo 11 uur duren, dit zou eventueel ook kunnen met voetbal (lijkt mij wel zeer onwaarschijnlijk maar op papier zou het moeten kunnen).

Mijn vraag: Hoelang was de langste voetbal sessie en hoeveel penalty's waren er genomen? Evt. bron.

Toegevoegd na 21 seconden:
De wedstrijd*

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
7.8K

Het beste antwoord

"De langste strafschoppenserie in de geschiedenis vond plaats in 2005 in het bekertoernooi van Namibië: KK Palace en Civics hadden er 48 nodig voor een beslissing. KK Palace won de serie met 17-16. De langste serie tijdens een internationaal toernooi vond plaats in de halve finale van het Europees kampioenschap voetbal onder 21 - 2007. Jong Oranje en Jong Engeland moesten er in totaal 32 nemen voor een beslissing: 13-12 voor Jong Oranje."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafschop_%28voetbal%29#Strafschoppenserie

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik zie opeens dat je ook wilt weten hoe lang de totale voetbalsessie was..

Nou de gemiddelde wedstrijd heeft zeker 95 minuten aan speeltijd (blessuretijd eerste en tweede helft meegerekend).
Dan volgt een verlenging van 2x 15 minuten, met ook zeker wel 2 minuten extra.

Dan worden de penalty-nemers aangewezen, getosst voor welke goal en wie er begint. Vervolgens moet je ook wel zo'n 2 minuten per penalty rekenen.

Dan heb je dus qua tijd die spelers op het veld "bezig" zijn al zo'n 223 minuten oftewel meer dan 3,5 uur.
(toeschouwers krijgen dan wel waar voor hun geld :) ).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

48 penalty's genomen.
Tijdens een wedstrijd van de Namibian Cup.

Zie de link voor nog meer gegevens en andere records.