Is Van Gaal beschikbaar om de nieuwe bondscoach te worden?

Of heeft hij al ergens (eerder) aangegeven daar geen belangstelling voor te hebben (of andersom, dat de KNVB geen belangstelling en hem heeft én dit al ergens heeft uitgesproken)?

Toegevoegd na 51 seconden:
Voor sommige misschien nog nieuws, maar ook dát leest u hier snel op goeievraag.nl ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Wie zijn, als het Van Gaal niet wordt, de voornaamste kandidaten (volgens de media)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Van Gaal staat nergens onder contract, dus wat dat betreft zou hij beschikbaar kunnen zijn.
Hij heeft altijd aangegeven dat hij nog een keer met een groot land naar een WK wil.
Ook Nederland stond op zijn lijstje met landen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De vraag is trouwens of hij het fysiek al aankan.
Ik hoorde gisteren bij studio voetbal dat hij onlangs geopereerd is en dat de studiogasten hem zo snel nog niet langs het veld zagen staan.

Even googelen verder vond ik inderdaad dat hij net uit het ziekenhuis is:

"Goed nieuws voor Louis van Gaal. De voetbaltrainer is namelijk sinds gisteravond uit het ziekenhuis: dinsdag werd hij geopereerd en heeft hij een nieuwe heup gekregen.
Louis van Gaal weer thuis na heupoperatie
Zijn vrouw Truus laat weten dat hij nu twee weken volledig rust moet houden en dat hij alleen in huis met krukken mag lopen.

Eind maart kreeg Louis voor het eerst een nieuwe heup. Die schoot vervolgens drie keer uit de kom. De reden is onverklaarbaar, maar volgens artsen gebeurd dat heel sporadisch. Louis is daarom dinsdag opnieuw geopereerd. Tijdens de operatie werd besloten of de kom weer teruggeplaats kon worden of dat er een nieuwe heup ingezet moest worden. Het laatste was dus het geval. "

http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlboulevard/entertainment/articleview/%29/components/actueel/rtlboulevard/2012/06_juni/entertainment/louis_van_gaal_weer_thuis.xml

Toegevoegd na 6 minuten:
""Ik wil bondscoach worden. Ik wil aanwezig zijn op het WK van 2014. Dat hoop ik en daar reken ik op", aldus de Nederlandse oefenmeester tegenover het Duitse Kicker.

Het is altijd een droom geweest van de Nederlandse trainer om een ploeg te coachen tijdens een WK. Van Gaal heeft al de kans gehad bij de KNVB, maar wist zich met het Nederlands elftal niet te kwalificeren voor het WK van 2002 in Zuid-Korea en Japan."

http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/53344/van-gaal-wil-niet-verlengen-en-wil-ploeg-op-wk-2014

http://www.soccernews.nl/news/155895/Van_Gaal_wil_Rode_Duivels_coachen

Persoonlijk denk ik echter dat het niet Louis wordt.
(hoewel ik er persoonlijk niets op tegen zou hebben).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van dit antwoord heb je echt wel werk gemaakt... +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anders dan normaal bedoel je ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik ken je al vanaf het begin van Goeie vraag en ben niet anders gewend van jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grinnik, soms wel hoor, maar bij sportvragen leef ik me graag uit :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet er alles van... Leef je maar lekker uit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad goed uitgeleefd ;-) Dankjewel!