Wat zijn die blauwe stickers in Buffon ( keeper italie) zijn nek?

Dankje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (1)

Kinesio tape.

http://au.answers.yahoo.com/question/index?qid=20120624114544AAaihck

Toegevoegd na 39 seconden:
"Kinesio Taping komt van oorspong uit Japan, het is een techniek waarbij gebruik wordt gemaakt van de natuurlijke herstelprocessen van het lichaam. Bij deze techniek wordt gebruik gemaakt van speciale tape. De tape activeert het zenuwstelsel en algemeen circulatiesysteem, waardoor de betreffende spieren en pezen weer snel herstellen.

Kinesio Tape is 25 jaar geleden ontwikkeld door Dr. Kenso Kase. Het verschil tussen de gewone sporttape en de Kinesio Tape ligt in het feit dat de Kinesio Tape rekbaar is tot 130-140 % van de oorspronkelijke lengte. Bij gewone tape is de functie gericht op het beperken van de pijnlijke bewegingen, dit leidt tot drukverhoging. De Kinesio Tape is juist gericht op drukvermindering van het aangedane gebied en stimulering van een correcte beweging doordat de Tape de huid een stukje optilt.

Functies van Kinesio Tape:
- pijndemping
- geeft steun aan spieren en gewrichten
- verwijdert oedeem
- corrigeert gewrichten en weefsel

Voordeel van deze methode, de tape kan dagen blijven zitten. Dit heeft als voordeel dat er een 24 uurs herstel plaatsvindt in tegenstelling tot een reguliere behandeling. Vaak wordt er zelf doorgetraind. Verder heeft de tape ongeveer de dikte en gewicht van de huid, is hypoallergeen, ademend en bezit geen contra-indicaties voor het gebruik."

http://www.beterinbeweging.com/index.php?paginaid=4

En nog een artikeltje over Kinesio tape:
http://www.fysioduinlust.nl/kinesiotape/kinesiotape.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken dat onder de naam Curetape.
Heb daar nog een doosje van liggen. Ik zie nu dat het hetzelfde is:
Cure tape is een elastische tape, die water resistent is en gebruikt wordt volgens het Medical Taping Concept (Kinesiotaping).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit geweten, dacht dat het weer zo'n mieterig dingetje was. Die Italianen lopen altijd met zo'n raar strikje in hun haar, of een haarband, of een knotje. Dacht echt dat die blauwe strepen ook weer iets aparts was om op te vallen. Vond het alleen raar dat uitgerekend Buffon zoiets deed, omdat hij vrij normaal is.
Mooi overtuigend antwoord. Weer iets geleerd. +1