Wat is een Zwabber bij voetbal?

ik had het woord zwabber nooit gehoord. Maar werd dus gezegd in NOS Studio Sportzomer Maar wat is een zwabber?

Toegevoegd na 34 minuten:
en waarom zou dit niet mogen? werd gezegd in NOS Studio Sportzomer

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
2K
Cryofiel
11 jaar geleden
Het woord zwabber zul je vast regelmatig hebben gehoord. Ik neem aan dat je bedoelt dat je het woord nog nooit hebt gehoord in de context van voetbal. http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwabber
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vraagt hij/zij toch ook...?

Het beste antwoord

Een zwabber wordt vaak gebruikt in de zin 'een zwabber bal'. Het kan zoiets beteken als een flut/slechte bal.
Maar vaak wordt gedoeld op dat de bal, heel simpel gezegd, zwabbert. Hij zwabbert dus heen en weer waardoor het voor de mede speler moeilijk is om te controleren. Of in het geval van keeper het moeilijk is om de bal tegen te houden.
Het tegenovergestelde van een recht/strak schot dus..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ bijvoorbeeld en bal die ineens een rare stuit maakt: een specialist is Cristiano Ronaldo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
BRAAF

Andere antwoorden (2)

Een bal die van links naar rechts of andersom dwarreld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwabber of zwalbe? Zwalbe betekend zelf vallen en dan proberen daar een strafschop of vrijetrap voor te krijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is schwalbe en niet zwalbe hoor, wat jij bedoelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier wordt geen Schwalbe bedoeld geloof ik...