hoe wordt je zo'n goede keeper net als van de sar of casillas ?

ik ben al een goede keeper . en van mijn coach moet ik veel beter zijn heeft iemand super tips .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
3.2K

Antwoorden (8)

Als je kijkt naar veel keepers zie je dat ze vrij lang zijn. Dat is natuurlijk voordelig. Lange armen en benen.... Wat het belangrijkste is voor alle sporters ( en keepers helemaal, is reactie vermogen) bijv: bij een penalty.

Er wordt steeds meer onderzoek gedaan en nu is het al een feit dat we ook door voeding(ssuplementen) onszelf sterker kunnen maken. Omega 3 capsules zit een stof in DHA. dit en een stof APA en nog een aantal anderen die in vette vis voorkomen, zorgen ervoor dat bijvoorbeeld alertheid en zelfs hersenactiviteit van ouderen wordt getriggerd.
Er zijn veel soorten en merken van op de markt. Daarnaast natuurlijk een goede conditie en heel veel trainen. Slaap is natuurlijk ook heel belangrijk. maar op de latten. ( niet tussen de latten ;))

Toegevoegd na 1 minuut:
En ook als jouw coach jou daarbij niet kan helpen en jij zoekt je antwoord op een site als deze, dan zou ik erover na gaan denken of je coach zelf wel geschikt is. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, de coach zou ontslagen moeten worden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kent niets van de omstandigheden en dan ga je iemand voedingssupplementen aanraden?
Dat vind ik raar. Maar aan minnen doe ik niet.
Er zit hier een andere minnaar te klooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik ben het ook niet eens met die voedingsupplementen, als die al werken is het resultaat zo klein dat je dat niet merkt. Verder reactievermogen op penalty's? Tuurlijk niet. Je moet je tegenspeler leren 'lezen', kunnen zien welke hoek die gaat nemen en het liefst nog bijhouden ook wat hun voorkeurshoek is. Daarmee kom je veel verder dan reactievermogen. Je ziet topkeepers naar de verkeerde hoek duiken, ga je dan zeggen dat hun reactievermogen niet goed is?
Besef dat keepers als Van der Sar en Casillas echte wereldtoppers zijn, zo goed zul je waarschijnlijk nooit kunnen worden, al train je er nog zo hard voor.

Misschien heb je wat aan deze sites, staan goede tips op:
- http://keepersnokavlimpie.skynetblogs.be/archive/2009/03/11/tips-voor-de-jonge-doelman.html
- http://www.prokeepers.be/training/info/info_inleiding.html
- http://www.voetbalpark.nl/interestkprs.htm

En luister ook goed naar de aanwijzingen van je trainer, als hij zegt dat je nog veel beter moet zijn, kan 'ie je vast ook wel vertellen op welke punten je je moet verbeteren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je tussen de regels doorleest zie je dat juist de coach hem belemmert om te groeien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van zijn coach moet hij beter zijn, misschien ziet de coach ook in dat er veel meer uit te halen valt voor de vraagsteller! Ik vind het trouwens nogal flauw dat alle antwoorden hier al die minnen krijgen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd pompie, kan er daan niet iemand een goed antwoord verzinnen als ie alles min't?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(Ik vind dit een goed antwoord. +)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige antwoorden vind ik niet erg niveauvol (zo'n trainen trainen trainen oefenen oefenen oefenen), maar m'n eigen antwoord vind ik eigenlijk geen 3 minnen waard. Maar bedankt voor je plusje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan krijg je van mij een compensatieplus. Vraagsteller vindt zichzelf al een goede keeper.
Ik begrijp dat zijn coach vindt dat hij nog beter zou kunnen zijn.
Als hij inderdaad talent heeft, en naar zijn coach luistert, wat toch beide aannemelijk is, gezien de vraag, dan zit er niks anders op dan heeeeeeeeeeel veel trainen!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eh.. Ik heb van jou geen plus gehad hoor momopoyolo :P
Door te trainen, trainen, trainen,
oftwel oefenen, oefenen, oefenen..........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan nog een keertje oefenen! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En heel veel trainen.
Maar mijn minnaar vindt dat het maar gewoon moet
komen aanwaaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het wel een inkoppertje hoor momo ;-)
Summo
11 jaar geleden
goed gezegd pelle, om er bij aan te haken... dit is scoren voor open doel.
Maar ik vind het geen goed antwoord. Het is gewoon niet waar dat iedereen die niet dit niveau bereikt blijkbaar niet hard genoeg heeft gewerkt en dat zeg je eigenlijk met dit antwoord. Ik denk dat er zat spelers zijn die nog harder trainen maar er helaas niet komen om de terechte redenen die anderen hier noemen. Dus sorry een slecht antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraagsteller vindt zichzelf al een goede keeper.
Ik begrijp dat zijn coach vindt dat hij nog beter zou kunnen zijn.
Als hij inderdaad talent heeft, en naar zijn coach luistert, wat toch beide aannemelijk is, gezien de vraag, dan zit er niks anders op dan heeeeeeeeeeel veel trainen!!! En als hij geen talent heeft dan wordt hij geen supertopper.
Denk dat ik wel goed antwoord voor je hebt ondag er bij mij iemand in de straat woont die is ook heel goed en zit bij AJAX. Zorg gewoon dat je je best blijft doen,veel trainen en dan moet je hopen dat je gescout word door prof club. Daarna gewoon je best blijven doen en zorgen dat je gewoon veel blijft trainen en je best doen. Van de sar begon ook bij forholte. Dat is normalen club in voorhout, kan het weten want woon in het dorp er naast.

Toegevoegd na 1 dag:
die gozer zir pas in de e-tjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast alle antwoorden hier die gaan over oefenen en veel kijken naar topkeepers mis ik hier nog één heel belangrijk punt: Je moet ook geluk hebben.

Je moet het geluk hebben dat je gescout wordt en dan ook nog het geluk hebben dat je het op een hoger niveau echt heel goed doet.

Van de 11 spelers is er maar één keeper, er zijn dus minder keepers nodig dan goede voetballers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar hij vraagt niet of en wanneer hij net zo veel kan gaan verdienen als Edwin of Iker.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het voordeel is dan weer wel dat er maar weinig jongens keeper willen worden ;-)
Een hele goede keeper worden is moeilijk. Dat moet ook al een beetje in je zitten. Je geeft aan dat je al een goede keeper bent, maar je wilt dus graag nog beter worden... Het hangt er een beetje vanaf waar je op dit moment keeper bent; en dan bedoel ik meer op wat voor niveau je speelt.

Het niveau van de tegenstanders moet bij jou aansluiten om beter te kunnen worden. Krijg je in een hele wedstrijd maar 1 bal op je af geschoten, dan is het logisch dat je daar niet zo goed op reageert als wanneer je vaker ballen op je af krijgt. Ook is het niet handig als je de hele wedstrijd alleen maar ballen op je afkrijgt, 5 ballen stoppen gaat nog, maar de 6e gaat er dan toch een keer in. HIER WORDT JE NIET BETER VAN.

Kortom: speel je op je eigen niveau? zo nee, ga dan eens kijken of je misschien door kunt schuiven naar een ander team of misschien een andere club.

Speel je wel op het juiste niveau, dan is het belangrijk dat je veel keeperstraining krijgt van een ervaren keeperstrainer. Die keeperstraining moet je dan minimaal 1x in de week krijgen. Hierdoor verbeter je je techniek en word je dus nog beter! Heb je het idee dat je niet veel meer leert van de keeperstrainer, vraag dan gewoon eens aan de keeper van het eerste elftal van jou voetbalclub om jou wat bij te leren. Vaak voelt deze keeper zich vereerd om dat te doen en helpt ie je daar graag bij.

Wat verder nog leerzaam is, dat zijn de nationale keepersdagen. Daar krijg je ook goede training, maar daarnaast zijn daar ook veelvuldig scouts langs de lijnen te vinden. Spring je er op een positieve manier uit, dan is de kans aanwezig dat de KNVB je wilt selecteren en mee laten trainen met hen.

Ik ben al vrij lang trainer van een jeugdteam en toevallig train ik een keeper welke ook erg goed is! Deze keeper traint nu ook mee met de KNVB en moet daar zijn wedstrijden keepen. Hij wordt elke week beter!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook kun je overigens nog naar een speciale keepersschool! zie bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand hier de antwoord op had zaten ze nu in Barca. Keepers als van der Sar zijn het deels geworden dmv trainen. 75% daarvan was hun eigen talent wat 1 op de zoveel maar bezitten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. je moet heel erg talent hebben
2. je moet heel veel trainen en oefenen
3. je moet gezien worden door een scout