Wat verdient een voetballer (bijvoorbeeld) Sneijder voor een wedstrijd op het EK

En dan niet 12 miljoen per jaar dus 48.000 per dag = een wedstrijd. Maar wat krijgt hij voor een avondje spelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kater denk ik! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verdienen voor de wedstrijd op het EK?Zoals ik het op dit ogenblik zie,krijgen ze het,maar verdienen ze het niet!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, Brand, ik denk dat ze een paar miljoenen moeten inleveren, goed voor de staatskas!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke reactie ,pelle.Weer minder schuld van de staat,dus komen we toch iets eerder uit de recessie!(ha,ha)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze krijgen in ieder geval veel te veel, waardoor het voor de bondscoach onmogelijk is om van die zzp ers een team te maken dat zich inzet voor hun land, ipv voor ieders persoonlijke meerdere eer en glorie. Bah wat een zogenaamde sport. Koehandel is het.

Antwoorden (2)

De KNVB houdt geheim wat de vergoeding is die men krijgt voor het spelen van een EK of WK.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij krijgt zijn salaris normaal gesproken (en ook nu) van zijn club Inter. Voor het spelen bij het Nederlands Elftal ontvangt hij ook een bedrag, maar dat ligt wel beduidend lager dan zijn clubsalaris. Van tevoren is dit bedrag afgesproken, na overleg tussen de spelersraad en de KNVB. Dit bedrag is niet openbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De clubs krijgen toch ook 3 ton betalen ze daar niet ook de speler van
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Clubs krijgen inderdaad een compensatie, omdat ze hun speler enige tijd kwijt zijn. Maar dat staat verder los van het salaris (al kunnen ze dat geld er natuurlijk voor gebruiken, maar ze mogen het bij wijze van spreken ook gebruiken om het gras van te laten maaien).