Spelen ze het EK voetbal in Polen op kunstgras?

Het ziet er wel erg netjes uit....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Oranje zal in het stadion van Metalist Charkov drie groepswedstrijden spelen op hybride gras. Het gras is ontwikkeld door een tapijtfabrikant in Oss.

Hybride gras is gras dat bestaat uit zowel echt als kunstgras. De functie van dit hybride gras is stevigheid zoals bij kunstgras, maar het oog wil natuurlijk ook wat.

“Het mooie van dit hybride gras is, dat je het verschil niet ziet”, vertelt Nico Littooij van Desso Sport Systems. Het geheim zit in de bodem. We injecteren twintig miljoen sprietjes kunstgras, naast het gewone groene gras. Dat is totaal veertigduizend kilometer aan garen en dat verstevigt de grasmat enorm.”

Het bedrijf Desso uit Oss heeft het patent op dit gras. Het is een eigen uitvinding. Met behulp van enorme naaimachines wordt het gras en het garen tot een voetbalveld verwerkt. Het hele proces duurt 3 weken per veld.

De Brabanders maken echter geen debuut op het EK. Ongemerkt is deze techniek al veel vaker gebruikt. Tijdens het WK in Zuid-Afrika bijvoorbeeld. Komende zomer tijdens de Olympische Spelen is de grasmat ook te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, maar bij sommige velden is er 6% tussengevlochten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bron is denk ik commentator van NOS. Ik heb dit namelijk ook gehoord.
Het is gewoon puur gras dat is geleverd door een Nederlands bedrijf genaamd Innoseeds. Die leveren al het gras op EURO 2012 en hier is geen kunstgras bij gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geef geen + of -, maar volgens mij klopt dit niet. Er zit (in ieder geval in sommige velden) synthetisch(?) kunstgras in verwerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, die 6% die VanBeek09 al noemde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik kon zien en lezen vanaf hun website is dit niet het geval maar ik kan er naast zitten ;)