Is het doelpunt dat België tegen Nederland scoorde voorafgaand aan de WK van !974 door de scheidsrechter terecht of niet terecht afgekeurd?

Als de scheidsrechter dat doelpunt had goedgekeurd vlak voor het eindsignaal had België in plaats van Nederland het WK van 1974 mogen spelen. Dan had Nederland het succesvolle totaalvoetbal niet kunnen spelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
!974 moet uiteraard zijn 1974.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tja daar kun je kort en lang over discussiëren en als het afgekeurd was had Nederland ook wel totaalvoetbal kunnen spelen maar niet tijdens het WK van 1974. In de bron staan ook reacties waaronder: "Het gaat hier om het doelpunt van de Belgen in 1973 tegen Oranje. Destijds gold de regel dat als een speler van de aanvallende partij gelijk stond met een speler van de verdedigende partij er sprake is van buitenspel. De videobeelden kunnen uitsluitsel geven of dit het geval is." Het is millimeterwerk en echt niet ontzettend duidelijk dat ze niet buitenspel stonden.

Bronnen:
http://www.sportgeschiedenis.nl/2009/11/20...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100