core oefeningen juist uigevoerd?

Ik doe nu al een tijdje Core oefeningen ( de plankhouding) maar ik blijf maar trillen tijdens het doen van deze oefening weet iemand hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/overhead-press-core-stabiliteit-probleem-vraag-291386/

Het beste antwoord

Het trillen komt waarschijnlijk toch doordat je je buik- en bilspieren niet goed aanspant of nog niet goed getraind bent.

Bedoel je deze oefening: http://www.healthfirst.nl/?p=79

Probeer ook eens deze oefeningen om het te verbeteren: http://www.lichaamsoefeningen.nl/core-oefeningen-en-balanstraining/rompoefeningen/

Doel core oefeningen
Het uiteindelijke doel van de romptraining is om de spieren van de romp zo effectief mogelijk te gebruiken, zodat de positie van de wervelkolom tijdens diverse krachtinspanningen goed te beheersen is. In feite ben je in staat om “klappen” op te vangen wat verder geen invloed heeft op de stabiliteit van je lichaam. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een schouderduw bij voetbal. Wanneer je core stabiliteit niet goed getraind is, raak je hierbij uit balans en verlies je het duel. In feite vormen de spieren onderin de romp de basis waarop de rest van de rug steunt. Tijdens een inspanning zijn de spieren onderin de rug constant aangespannen. Daarom worden deze spieren ook gezien als stabilisatoren van de onderrug. Echter hoeven deze spieren niet heel sterk te zijn, maar moet het uithoudingsvermogen en de coördinatie goed zijn.

Meer info: http://www.lichaamsoefeningen.nl/core-oefeningen-en-balanstraining/

Of laat eens iemand naar je oefening kijken die er verstand van heeft en dan dus specifiek naar het aanspannen van je buik- en bilspieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit komt omdat je spieren hard moeten werken, en nog niet zo sterk zijn dus gaan ze trillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naamlooss
11 jaar geleden
Komt door je dat jij je spieren aanspant. Is normaal. Tip: probeer tijdens de zijplank je benen te heffen. Die is echt lekker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe de oefening regelmatig dus snap niet waarom ik steeds blijf trillen dan?