Hoe kan ik beter leren hooghouden met mijn zwakke been?

Toegevoegd na 11 minuten:
Met voetbal. Ik kan het wel redelijk met omstebeurten met links-rechts. Maar alleen links wil echt niet. En ik wil proberen om (bijna) tweebenig te worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Als tussenstap kan je ook proberen "om de beurt" hoog te houden, dus van rechts naar links en omgekeerd. Als dat goed gaat, kan je het ook met je zwakke been. Maar een goede voetballer is TWEEbenig!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals je zegt, lukt het wel om en om (links, rechts, links, rechts, enz.) Probeer steeds je grens te verleggen door een stapje verder te gaan. Dus; links, links, rechts, links, links, rechts, enz. Als dat moeiteloos gaat weer een stapje verder. Dus; links, links, links, rechts, links, links, links, rechts, enz enz enz. Je zult zien dat je je linker been al snel beter onder controle krijgt. Ook hetzelfde principe, alleen met het linkse been, maar dan 1 x de bal op de grond laten stuitteren. Succes!