Waarom maakt men in het voetbal nog steeds geen gebruik beelden om na te gaan of een bal al of niet in doel was, buiten de lijnen was, en andere.. ?

Ook om na te gaan of er sprake was van een overtreding, een schwalbe, etcetera?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

"In het voetbal" is natuurlijk heel algemeen. Gekeken naar topwedstrijden (CL/EL, EK/WK) is het zo dat de FIFA tot dusverre verbiedt om met camera's te werken. Er komen binnenkort wel proeven met doellijntechnologie (om te kijken of een bal over de lijn is), maar niet met overtredingen en schwalbes, dit zou het spel te veel ophouden.

Als je kijkt naar mindere niveaus (vanaf 2e divisie in Nederland bijvoorbeeld) zal er hoogstwaarschijnlijk nooit met beelden gewerkt worden tijdens de wedstrijd, dit is immers veel te kostbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij gebrek aan een bevredigend antwoord (ik had eerder iets verwacht in de zin van: hoe zou je dan nog wedstrijden kunnen omkopen?) geef ik jouw antwoord dan maar als beste... Groeten.

Andere antwoorden (2)

Omdat je dan de scheidsrechter overbodig maakt.
En die is zowel op het veld als daarna in de kantine om mee te discussieren, op te schelden, over te discussieren en te overtroeven met je voetbalkennis natuurlijk wel een essentieel onderdeel van het spelletje.

Een dergelijke ingreep zou het spel IN DE BASIS veranderen, heel anders dan bijvoorbeeld snelheidswedstrijden waar het om die duizendste seconde eerder over de lijn gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de zelfde reden dat je ook geen zeecontainer als doelman in mag zetten. Ze willen de charme van de menselijke fouten wat weer tot discussie en tv kijkcijfers, en dus geld voorlopig nog niet veranderen. Helaas staan de financiele belangen van betreffende elftallen inmiddels ook zo hoog dat ze er toch echt langzaam aan zouden moeten beginnen. En volgens mij komen er al proeven met in ieder geval camera`s voor ballen over de lijn.