Hoe zit het precies met contracten voor voetballers van 16 jaar ?

Bijv. Labyad gaat bij PSV weg omdat zn contract niet rechtsgeldig is omdat ie op zn 16e een contract voor meer dan 2jaar had getekend.

Maar vervolgens lees ik ook dat PSV bakkali (ook 16) een contract voor 3jaar heeft voorgeschoteld .

Hoe zit dit nou ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
5.4K

Antwoorden (2)

In het geval van Bakkali is het zo dat spelers bij hun eerste contract (vanaf 16) maximaal voor 3 jaar kunnen tekenen. In het geval van Labyad is het volgens PSV zo dat hij op zijn 16e een contract voor 2 jaar heeft getekend, met een optie voor nog 2 jaar (indien hij een bepaald aantal wedstrijden zou spelen). Volgens PSV is dit gewoon geldig, terwijl Labyad (en Sporting, zijn wellicht toekomstige werkgever) beweren dat dit contract niet rechtsgeldig is; hij heeft immers voor 2+2=4 jaar getekend, en dat mag niet.

Ik vermoed dat dit nog wel een staartje krijgt en een rechtszaak zal gaan bepalen wie gelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de reglementen Betaald Voetbal van de KNVB mag een Betaald voetbal organisatie spelers onder de 18 geen contract mag aanbieden langer dan 3 jaar. Ieder contract waarin een langere periode word overeengekomen is niet geldig en kan dus nietig worden verklaard. dit betekent dus dat Labyad mag vertrekken omdat zijn contract een langere duur heeft dan omschreven volgens de reglementen.