Waarom kan het voorkomen dat Heerenveen de laatste wedstrijd van het seizoen wil verliezen?

Ik hoorde het bij Studio Voetbal. Jack van Gelder had het erover dat het wel eens zo kunnen dat Heerenveen de laatste wedstrijd wil verliezen om zo Europees voetbal veilig te stellen. Hoe zit dat precies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (1)

IK WEET HET NIET ZEKER:

ik heb er even over nagedacht en kwam tot het volgende:

Heerenveen moet de laatste speelronde tegen Feyenoord. als Heerenveen dan zodanig ervoor staat dat winnen voor europa niks meer uitmaakt, dan kun je proberen PSV niet in de CL, maar in de EL te krijgen. Feyenoord moet dan PSV inhalen.

Het EL ticket, verkregen met het winnen van de KNVB beker, is al binnen, en zodoende zal alles een plek doorschuiven. Haalt PSV de CL, dan schuift het ticket door naar de verliezend bekerfinalist: Heracles Almelo.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.lc.nl/sport/article14845153.ece/Verlies-tegen-Feyenoord-kan-Heerenveen-helpen-

blijkt dus wel aardig te kloppen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dan kan Twente Heerenveen namelijk niet meer inhalen omdat er 4 punten verschil in zit. Dan maakt het voor Heerenveen niet meer uit of ze verliezen en zijn ze zeker van de 5e plaats.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt en komt nog uit ook na aanleiding van de gister gespeelde wedstrijden.