Welke binnen- en buitenlandse voetballers vallen of vielen op, doordat ze weinig of geen gele en rode kaarten kregen?

12 jaar geleden
in: Voetbal
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me gebaseerd op meningen. Maar ik vond Dries Mertens in zijn Utrecht periode opvallend sportief met weinig kaarten. Nu hij voor PSV speelt (mijn clubje) haalt hij helaas meer (onnodige) kaarten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er was toch zon back van ac milan, ben zijn naam kwijt die uitzonderlijk netjes speelde. is een tijdje terug gestopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je Paolo Maldini? http://en.wikipedia.org/wiki/Paolo_Maldini Zijn gemiddelde was 1 tackle elke 2 wedstrijden omdat zijn positiespel zo enorm goed was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist die bedoelde ik
corzijlstra
12 jaar geleden
Ik ben ook benieuwd of jullie vinden dat Diego Fórlan ook in dat rijtje thuishoort. Hij maakt op mij een beheerste, sympathieke en correcte indruk, b.v. tijdens de laatste WK, toen hij voor Uruguay uitkwam. Hij werd uitgeroepen tot de beste voetballer tijdens dat WK. Hij voetbalt voor Inter Milan. Ik heb laatst ook nog op hem gelet tijdens een Champions League wedstrijd. Ook daar bleef hij buiten het overtredingen- en kaartengewoel.

Het beste antwoord

Een van mijn favoriete spelers was GARY LINEKER, die voor Leicester City, Everton, Barcelona, Tottenham Hotspur en het Japanse Grampus Eight speelde. Een gentleman voetballer, die nooit een gele of rode kaart heeft ontvangen. Hij voetbalde 16 jaar (1978-1994), waarin hij 466 wedstrijden speelde. Wij kunnen trouwens niet alle voetbaltijdperken met elkaar vergelijken, want voor 1972 bestonden er geen gele en rode kaarten !

De man met de meeste gele kaarten is Patrick Pothuizen (ex-NEC), die maarliefst 84x een gele kaart wist te veroveren. Andere grote Nederlandse voetbal"boeven" zijn : Raymond Atteveld, Barry van Galen, Hans Kraaij Junior, Jean-Paul de Jong en Cor Lems. Zij grosseerden jaarlijks in teveel overtredingen en dito kaarten.

Het volgende artikel uit BNDESTEM wil ik de Goeie Vraag achterban niet onthouden .....

De mogelijke schorsing van 7 duels voor de schouderbeet van Ajacied Luis Suarez valt in het niet bij de 2,5 jaar schorsing die Henk van Ramselaar in 1975 kreeg opgelegd. De mogelijke schorsing van zeven wedstrijden voor de schouderbeet van Ajacied Luis Suarez valt in het niet bij de 2,5 jaar schorsing die HENK VAN RAMSELAAR in 1975 kreeg opgelegd. De speler van het toenmalige SC Amersfoort ging volledig door het lint in de wedstrijd tegen Willem II en gaf scheidsrechter George Oetelmans een karatetrap in zijn onderbuik. Van Ramselaar heeft de langste schorsing in het betaald voetbal op zijn naam staan.

HANS KRAAIJ JUNIOR staat op de derde plaats met 15 duels schorsing. Hij sloeg als speler van NAC op 15.10.1983 scheidsrechter De Vrieze tegen de grond. De aanvankelijke straf voor Kraay jr. was 24 duels, maar in hoger beroep werd de straf teruggebracht.

6 spelers staan in de lijst met 10 duels schorsing achter hun naam. Rachid Bouaouzan is de meest recente. Als speler van Sparta ging hij op 17.12.2004 met gestrekte benen in op Niels Kokmeijer van Go Ahead Eagles, die een dubbele beenbreuk opliep. Kokmeijers voetbalcarrière was ten einde.

De overtreding van HENK VOS op 29.3.1986 mocht er ook zijn. De speler van Willem II werd eerst die middag in Tilburg door de spoorwegpolitie opgepakt samen met een stel NAC-fans, waarna trainer Piet de Visser hem wijselijk op de bank zette en pas na rust in het veld bracht. Binnen een minuut stond Vos weer buiten, nadat hij Hans van den Dungen een klap voor zijn hoofd had gegeven, die de speler van NAC een gebroken neus opleverde en een ontzette kaak. Ook hij moest 10 duels toekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk niet dat messi al veel kaarten heeft gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tomas Kalas van Vitesse ( gehuurd van Chelsea ) heeft dit seizoen nog maar 1 gele kaart ontvangen, wat uitzonderlijk is voor een centrale verdediger die bijna alle westrijden speelt.