Ik doe mee met schoolvoetbal en zit in een team met 2/3 goeie. De rest is niet veel. Weet iemand nog een goeie tactiek? dat we mis nog ergens komen.

Toegevoegd na 4 uur:
Posities van de Goeie : Mid Mid/ Spits ? verdediger/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (4)

Dat is lastig want je zegt niet op welke posities die goeien kunnen spelen.

Mijn idee: zoek de beste keeper die je kunt vinden maar dan niet uit die 2/3 goeien.

Zorg dat van die 2/3 goeien de beste verdediger vlak voor de keeper staat en dan die 1/2 anderen in de spits.

Verder goed duidelijk maken wat de taken zijn van de overige spelers. Zorg dat ze ALTIJD een goeie kunnen bereiken als ze de bal hebben, dat betekent dus dat er ALTIJD 1 goeie in de buurt van de bal moet zijn.

Verder kun je niet veel doen: geniet er van om eens iets anders samen te doen dan in de klas te zitten. Maak aan beide groepen duidelijk dat IEDEREEN niet meer kan doen dan zijn best (dus zowel de goeien als de minder goeien).

Succes!

Toegevoegd na 5 uur:
Na je toevoeging: de verdediger zet je dus het dichtst bij de keeper. Voor de keeper dus en dan links en rechts meehelpen.

De mid/mid en de spits dan maar achter elkaar waarbij de mid de spits zal moeten aanspelen en kortom de mid/mid zoals die waarschijnlijk gewend is het meest moet lopen en om te zorgen dat hij de wedstrijd overleefd de spits ook mee laten helpen naar het midden en de verdediger ook naar het midden maar het gevaar is dan dat je geen driehoekjes kan maken omdat die drie goeien allemaal voor elkaar staan. Om dat te voorkomen kun je er voor kiezen om die mid/mid afhankelijk van de sterke kant van je tegenstander meer naar links of naar rechts te laten spelen.

Succes.

Toegevoegd na 8 uur:
Nog iets: zorg dat er een coach met inzicht aan de kant staat die snel ziet wat de mindere goden van de tegenstanders zijn en maak daar gebruik van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Totaal voetbal uit '74, iedereen helpt mee met verdedigen en als je de bal hebt gaat iedereen mee naar voren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de slechte spelers als mandekker gebruiken op de goede spelers van de tegenstander. Zelfs bij balbezit in de buurt van hun tegenstander laten blijven. De tegenstander raakt geirriteerd en hun spelopbouw raakt verstoord. Dus proberen geen bal aan te laten nemen en zo dicht mogelijk op de tegenstander. Als basketballer weet ik dat voetballers er een ongelovelijke hekel aan hebben als ze heel kort verdedigd worden. Je moet je tegenstander ten alle tijde op een armlengte houden en goed de bal in het oog houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag de juf/meester/LO-docent of zij/hij een voetbalclinic wil geven aan je team. Wat zijn de regels. Wat zijn goede tactieken als wilt verdedigen en als je wilt scoren. Hoe ga je voorbij een mannetje. Hoe loop je gemakkelijk vrij. Dat soort dingen.
Vraag iemand als coach, diegene is dan de baas. Doe wat hij/zij zegt.

Verder: spreek je verwachtingen uit naar je team (ik doe mee om te winnen!).
Geef complimenten aan iedereen, mijn ervaring is dat voetballer goed complimenten kunnen geven. Benoem de sterke punten van iedereen, zo houd je het voor iedereen leuk.
Mocht je alleen maar verliezen, verlies dan in geen geval je zelfbeheersing! Goed verliezen is een kunst (schuif niet alles af op de scheids of op de tegenstander of op je niet zo goede ploeggenoten)!
Succes!