Beste Willem,

Het voetbalblad ELFVOETBAL publiceert altijd de begrotingen in haar seizoensgids. Hieronder de begrotingen van onze Ere-Divisieclubs, seizoen 2010-2011. Alle bedragen zijn in miljoenen Euro's.

Ajax 65,0

PSV 64,0

Feyenoord 38,0

Twente 35,0

Heerenveen 26,0

AZ 25,0

Utrecht 16,5

Groningen 16,0

NAC 13,9

Vitesse 12,5

ADO 12,4

Roda JC 12,4

NEC 11,0

Graafschap 9,6

Heracles 9,3

VVV 9,0

RKC 4,5

Excelsior 2,6

Hierbij wil ik graag aantekenen dat de begrotingen in werkelijkheid anders zijn. Want een aantal clubs krijgt financiele hulp van o.a. gemeenten. Daarnaast zijn sommige spelers niet door de club zelf, maar door investeerders aangetrokken. Deze betalen de salarissen van deze spelers (al dan niet gedeeltelijk). En soms worden ook transfers buiten de club om betaald. PSV wikkelde zo transfers met Braziliaanse spelers in zogenaamde koffiebonendeals af. Kortom sommige Ere-Divisie clubs kunnen hierdoor met ruimere begrotingen werken, dan hierboven staat vermeld.