Lijkt me simpel: in de wasmachine en droger gooien en hij krimpt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin.
Dit antwoord is al eerder gegeven, geldt ook voor een voetbalshirt.

"tja, lastig..
Je kan het heet wassen (90 graden) én het in de droger doen. Kans dat het dan wat krimpt maar geen garantie. Het kan ook nog dat je shirt juist wat gaat uitlubberen/de vorm gaat eruit door het in de droger te doen. En wanneer er een opdruk opstaat heb je ook nog kans dat die er niet mooier op wordt. Je hebt een kans van 50/50. 50% dat het wat krimpt en verder mooi blijft, 50% dat je shirt er niet mer uitziet. "

Persoonlijk zou ik naar een daarvoor gespecialiseerde winkel gaan, of ruilen als dat nog mogelijk is. Veroorzaakt de minste schade, want bovenstaande brengt zoals te lezen is, een risico met zich mee.