Wie weet welke voetbal club mag ook van buitenlandse club zijn, heeft ook 3 sterren of te wel 30 keer gewonnen net als Ajax?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K

Het beste antwoord

Fijn dat het ook van een buitenlandse club mag zijn, want in Nederland is Ajax de enige die 3 sterren heeft, oftewel 30 landskampioenschappen.
Op de 2e plek komt PSV met 21 landskampioenschappen.
Feyenoord (14x) en HVV (Haagse Voetbal Vereniging, momenteel actief binnen de eerste klasse zondag, 10x landskampioen) zijn de enige andere Nederlanse clubs met een ster op de borst.

Zoals hierboven al opgemerkt, kun je op basis van de sterren geen vergelijk maken.

In Engeland, Spanje, Tsjechië en Kroatië doen ze bijvoorbeeld helemaal niet mee aan het uitgeven van de kampioenssterren.

http://de.wikipedia.org/wiki/Meisterstern#Traditionelle_Regelung_f.C3.BCr_nationale_Meisterschaften

"Over het algemeen wordt in Europa de maatstaf gehanteerd dat een club voor iedere 10 landskampioenschappen een gouden ster op het shirt mag dragen. In landen zoals Turkije, Denemarken, Rusland wordt dit per 5 landskampioenschappen gedaan en in Duitsland is het een getrapt systeem.

In Nederland heeft de KNVB deze onderscheiding in 2007 ingevoerd. Het is geen verplichting om een gouden ster te dragen en in sommige landen doen clubs dit ook niet altijd, zoals bijvoorbeeld Panathinaikos FC en AEK Athene uit Griekenland of FC Porto en Sporting Clube de Portugal uit Portugal.

In Duitsland wordt een alternatieve maatstaf gehanteerd, om te voorkomen dat alleen Bayern München sterren zou mogen voeren.

3 keer kampioen van de Bundesliga geeft recht op 1 gouden kampioensster.
5 keer kampioen van de Bundesliga geeft recht op 2 gouden kampioenssterren.
10 keer kampioen van de Bundesliga geeft recht op 3 gouden kampioenssterren.
20 keer kampioen van de Bundesliga geeft recht op 4 gouden kampioenssterren."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gouden_Kampioensster
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Anderlecht

Toegevoegd na 3 minuten:
Real madrid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het systeem is niet overal helemaal gelijk maar duistland heeft voor het europese team ook 3 sterren.
12 jaar geleden
Inderdaad Anderlecht maar ook Real Madrid ( 31 )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zag het! Je gaf net antwoord om het moment dat ik het ook gaf. Meestal kopieer ik niet van anderen. ;-)
Glasgow Rangers (Schotland) 54x kampioen, Celtic (Schotland) 42x, Olympiakos Piraeus (Griekenland) 38x, Benfica (Portugal) 32x, Rapid Wien (Oostenrijk) 32x, CSKA Sofia (Bulgarije) 31x, Real Madrid (Spanje) 31x, Anderlecht (België) 30x.

Toegevoegd na 34 minuten:
De Noord-Ierse club Linfield FC veroverde afgelopen seizoen haar 50e titel.