Wat gebeurd er wanneer je met een lekke voetbal scoort?

Het is wel eens gebeurd in een voetbalwedstrijd. Een speler trapt tegen de bal en de bal gaat kapot. Wat moet er nou gebeuren volgens de officiële regels wanneer de bal gescoord wordt, maar door het schot lek geschoten wordt? of wanneer de bal de lat raakt en vervolgens knapt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was dat in het filmpje nou hands of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
scheidsrechter had al gefloten dus nee

Het beste antwoord

als het pas wordt geconstateerd na het schot telt het doelpunt gewoon. Er zal dan voor de spelhervatting wel een nieuwe bal worden gevraagd.
De scheidsrechter moet nl. ZIEN dat de bal lek is en dat kan meestal pas als de bal stil ligt of zoals in het filmpje als de binnenbal uit de buitenbal komt.

Ik kan me herinneren dat dit zo'n jaar of 4 geleden is gebeurd en toen is deze regel ingevoerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u voor uw antwoord!

Andere antwoorden (2)

Op het moment dat er kan worden aangetoond dat de bal lek was vóór het doelpunt werd gemaakt, telt het doelpunt niet en moet de bal vervangen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat degene gewoon een vrijetrap krijgt of een penalty.

Toegevoegd na 2 minuten:
En ik weet hoe er in die bal een gat zit. Dat kwam doordat iemand met zijn noppen er tegen aan ging en daardoor de bal lek was. Want die bal ging wel heel snel!

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je goed keek dan