Hoe kan het dat de wedstrijd om de JC schaal in Amsterdam wordt gespeeld?

Er staat namelijk bovenin TWE-AJA maar het is in de ArenA. Ik kijk nu naar Eredivisie Live 1 waar de wedstrijd nu wordt gespeeld (herhaling). Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (5)

Omdat je ten onrechte de link legt tussen Ajax en het stadion waar de finale wordt gespeeld. Als bv Feyenoord de tegenstander was gold TWE-FEY.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het boeit niet wie er speelt. Deze wedstrijd wordt altijd in de Arena gespeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. DE wedstrijd om de JC schaal wordt (in principe) altijd in de Amsterdam arena gespeeld. Als de twee deelnemers bekend zijn wordt geloot wie er als thuisspelend te boek zal staan. In dit geval is dat dus Twenthe die dan ook de thuis (lees mooiste) kleedkamer krijgt en Ajax zal in de gastenkleedkamer moeten.
Voor de KNVB beker geldt hetzelfde en kan Feyenoord de gastenkleedkamer loten.
Voor Europese en wereldbeker finales kan hetzelfde gelden. In dacht zelfs dat in 1974 Nederland in Munchen thuisspeelde tegen West Duitsland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een deal die de KNVB heeft gesloten met de gemeente Amsterdam en Rotterdam. De kuip de bekerfinale en Amsterdam om de cruijffschaal. Daarom word deze wedstrijd ten alle tijde in de arena gespeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De KNVB heeft ooit besloten om alle wedstrijden om de KNVB-beker in De Kuip te laten spelen en de JC-schaal in de ArenA. Naast dat dit de twee grootste stadions zijn van Nederland, heeft Johan Cruijff ook nog eens een Ajax-verleden. Ook eentje van Feyenoord, maart dat was maar een seizoen! Johan Cruijff was een A'dammer! Vandaar dat de wedstrijden om de JC-schaal ALTIJD in de ArenA worden gehouden!!!