Bestaat de voetbalregel: Bij twijfel niet vlaggen?

Onlangs was de wedstrijd Ajax-Real Madrid aan de gang. Tijdens deze wedstrijd werden er 2 glaszuivere doelpunten van Ajax afgekeurd omdat het, volgens de grensrechter, buitenspel zou zijn. Uit herhaling bleek echter dat er beide keren totaal geen sprake was van buitenspel.

Dat er een reden achter zit, dat weet ik, de uefa is namelijk niet bepaald een heilige organisatie.. Maar dat terzijde.

Ik kan me behoorlijk irriteren aan dit soort incidenten, die vaker voorkomen. Zeker omdat ik zelf aanvaller ben en er zelf vaak mee te maken heb. Is het geen regel dat je als grensrechter bij twijfel niet mag vlaggen? Ik dacht het wel namelijk..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Het beste antwoord

Nee helaas, zoiets staat er niet in de spelregels van de fifa.

Het hele FIFA spelregels document is hier te vinden:
140 pagina's vol met regels, maar in het hele (omvangrijke) stuk over buitenspel is nergens iets te vinden over wat te doen bij twijfels

http://www.fifa.com/mm/document/affederation/generic/81/42/36/lawsofthegame_2010_11_e.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja deze regel bestaat en is door uefa gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze regel bestaat om die situaties met die afgekeurde goals bij ajax te voorkomen .