Komen er in het betaald herenvoetbal vrouwelijke coaches voor?

Dus zijn er vrouwen die een voetbalteam met mannen coachen in het betaald voetbal? Waar ook ter wereld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K

Het beste antwoord

Ja, er is er in Italië in ieder geval één geweest.

"Carolino Morace heeft ontslag genomen als coach van Serie C club Viterbese. De 35-jarige ex-international werd deze zomer de eerste vrouwelijke coach in het Italiaanse profvoetbal. Na een 5-2 nederlaag tegen Crotone van afgelopen weekend greep clubvoorzitter Luciano Gaucci in. Assistent-coach Betty Bavagnoli werd ontslagen. Morace was het oneens met het besluit van de voorzitter en stapte op. "

http://www.vi.nl/Nieuws-item/15810/Italiaanse-vrouw-stapt-op-als-coach.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knap gevonden! Ik heb er gisteren een behoorlijke tijd op zitten te googlen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat komt omdat ik wist dat er ooit één geweest was, dat maakt het makkelijker dan dat je out of the blue gaat googelen.

Andere antwoorden (2)

Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Aangezien het voor mannen toch wat beter is om een mannelijke coach te hebben, waar ze meer zichzelf kunnen zijn. Daarnaast hebben mannelijke coaches meestal een betere carriere achter de rug.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zou in de toekomst misschien wel eens voor kunnen komen, omdat vrouwenvoetbal steeds meer gaat groeien.

Maar het is voor een man meestal ietsjes ongemakkelijk om een vrouw als coach te hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee nog niet ik hoop dat het een kwestie van tijd is maar ben bang van niet.

Ik denk dat dit te maken heeft dat het te lang heeft geduurd voordat vrouwen zich echt interesseren voor deze sport in de getallen dat ze nu doen.

De sport begint te leven onder de vrouwen maar het verschil is echt te groot als je kijk naar een wedstrijd van mannen of vrouwen. Dit heeft misschien te maken met de borsten van een vrouw want die kunnen aardig in de weg zitten met rennen en aannamens van de bal.

En ik denk dat de meeste mannen meer kijken naar de vrouwen dan dat ze daadwerkelijk de wedstrijd bekijken!