Moet ik de gele kaart van mijn zoon 16 jaar betalen aan de voetbal vereniging?

Krijg net een rekening van de voetbal dat mijn Zoon vorige week een gele kaart heeft gehad. € 7,60. Gaat mij niet om het bedrag maar heb daar geen overeenkomst voor getekend Is dit een normale gang van zaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Dat verschilt per club. Zelf voetbal ik bij HHC en áls ik een kaart zou krijgen, betaalt de club de 1e kaart zover ik weet. Misschien even contact opnemen met de club.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het is een bedrag dat hij van zijn zakgeld zou moeten/kunnen betalen. Hij, als zestienjarige heeft nl de verantwoordelijkheid voor de gele kaart. De voetbalvereniging vraagt je ondersteuning. Dus niet zelf betalen, inhouden op het zakgeld. Gewoon streng zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk hoort je zoon het te betalen maar als jij het betaalt dan vind je zoon dat natuurlijk goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aanleiding voor de gele kaart lijkt mij ook niet onbelangrijk
soms is een overtreding in het "belang" van het team,
dan is het teambelang groter dan het eigenbelang en zou hij daar niet extra voor gestraft hoeven te worden.

ik zou hem in ieder geval zelf laten betalen en misschien (verkapt) compenseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof niet zo erg in overtredingen 'in het belang van het team' de regels zijn er niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gele kaart in het teambelang bestaat wel degelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de beste tegenstander ook helemaal kapot schoppen, dat is ook in het belang van je team.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat dacht je van een opzettelijke handsbal erg vervelend niet sportief wel effectief de beste tegenstander helemaal kapot schoppen is NOOIT
in het belang van het team
Als je lid bent van de club, ben je waarschijnlijk akkoord gegaan met de statuten en regelementen.
Als die boete daarin beschreven is zul je moeten betalen.
(of je zoon, dat moeten jullie samen uitzoeken).
Als de boeteregeling niet officieel bestaat hoef je ook niet te betalen (maar zou het erop uit kunnen draaien dat je zoon geschorst wordt en je je een boel problemen op je nek haalt om je gelijk te halen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind dat de voetbalvereniging dat bedrag moet betalen, misschien trok jouw zoon wel op het laatst aan de noodrem om zo een doelpunt te voorkomen of misschien kreeg hij wel die gele kaart zonder bewust een overtreding te maken etc. Een gele kaart kan van alles zijn, ik zou het niet betalen tenzij wordt aangetoond dat jouw zoon zich echt heeft misdragen maar dat is ook weer zo moeilijk vast te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indicatie boetes 2011-2012:

Jeugd
Senioren

Eerst, tweede en derde gele kaart
€ 6,10
€ 13,50

Vanaf de vierde gele kaart
€ 12,10
€ 21,30

Tweede gele kaart in een wedstrijd
€ 12,10
€ 21,30

Direct rood
€ 12,10*
€ 21,30*

dus ja dit is normaal om onnodige overtredingen tegen te gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de boete is gekregen vanwege een overtreding tijdens een wedstrijd die is gespeeld in de competitie van de KNVB, zijn de reglementen van de KNVB van toepassing en zal de boete moeten worden betaald.
De zaak ligt anders wanneer hij als niet gerechtigd was om te spelen omdat hij geen lid is. Dan heeft de club een probleem omdat hij niet opgesteld had mogen worden.
Formeel hoeft er dan geen boete te worden betaald.
Moreel gezien misschien toch wel.