Wie kan in Jip en Janneke taal uitleggen wat er tussen afgelopen weken is gebeurd rondom Ajax met Cruijf en Van Gaal?

Ik heb kennelijk onder een steen gelegen.

12 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er wat echt belangrijks gebeurd dan ? Qua voetbal lig ik met volle overtuiging en veel genoegen onder dezelfde steen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voetbal is uitsluitend Jip en Janneke taal:)

Het beste antwoord

Sorry, het is geen jip-en-Janneke-taal maar Sesamstraat taal. Ik kan niet de hele tekst kopiëren maar zie daarvoor de link. Hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Cruijff heeft jaren lang de opinie over zich heen gekregen dat hij vanaf de zijkant altijd maar bemoeit hoe het beter kan.

iedereen zegt "waarom DOE je het dan niet?"
Cruijff heeft jarenlang de boot afgehouden omdat ALS hij het zou doen, hij ook als het ware carte blanche'zou moeten hebben.

Nu heeft hij ja gezegd, hij aan de slag, wordt hij op gelijk niveau in een raad van commissarissen (RVC) gezet (5 totaal).
Maar... Hij kan wel degelijk zijn gang gaan want deze RVC moet de weg banen voor Cruijff.

Na een aantal ideeen omtrend benoemingen (realistisch of niet) heeft deze RVC elke keer zaken tegengehouden.
Zij zijn dus duidelijk NIET op de hand van Cruijff OF ze pikken niet dat hij een status aparte binnen de RVC heeft.

Nu hij een weekend weg was heeft de RVC een soort van sollicitatiegesprek afgenomen bij van Gaal en hem meteen maar aangenomen. Alleen een kort sms-je vooraf naar Cruijff en achteraf wat de beslissing is geweest.

Allerlei argumenten worden naar voren gehaald dat Cruijff niet bereikbaar zou zijn.
Ook is het zo dat Cruijff <->van Gaal niet door 1 deur kunnen.

Dit is een beetje kort door de bocht wat er is gebeurt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jip en Janneke taal...
Ajax heeft Louis van Gaal aangenomen. Johan Cruijf was in Spanje en was hier niet (of nauwelijks) over ingelicht. Nu is Cruijf boos daarover.
Over het algemeen is beken dat Cruijf en van Gaal niet de beste vrienden zijn ,)