Is het misschien een idee om de beslissing van een scheidsrechter tijdens een belangrijke westrijd te kunnen herroepen?

Bijvoorbeeld door een comité onafhankelijke scheidsrechters?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Nee. Geen goed idee. Vroeger kon men bij voetbal achteraf protest aantekenen. Dat bracht enorm veel werk met zich mee en veel extra problemen.
Beter is het om, net als bij tennis, een soort hawkeye- systeem in te voeren van maximaal 2 x per wedstrijd per team.
Bij tennis is het steeds weer een sensationeel moment onder het publiek als de herhaling op het scherm wordt vertoond.
Helaas wllen de bobos nog niet overstag. Maar dat komt nog wel. De techniek kunen ze uiteindelijk toch niet tegenhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zou in veel gevallen niet verkeerd zijn maar,er is al vaker over gesproken,en het zou dan wel in een bepaald tijdsbestek moeten gebeuren,tijdens de wedstrijd,en niet achteraf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee geen goed idee, het kost even al zat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb geen idee over welk soort wedstrijd je praat,waarschijnlijk voetbal. Realiseer je dan wel,dat een wedstrijd dan misschien wel 2,5 uur gaat duren i.p.v. 1,5 ! Als de beslissing van de scheids herroepen wordt na b.v. een protest van de tegenpartij kan de herroeping weer aangevochten worden door de andere partij enz enz .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja gelijk mee eens. Iedereen ziet de wedstrijd live of voor de tv, camera, en als het wordt geconstateerd kunnen ze gelijk reageren d.m.v een koptelefoontje, dit hoeft echt geen uren. Kan me voorstellen dat scheidsrechters ook niet alles gelijk kunnen zien. Misschien is er dan gelijk minder agressie. We horen het boe-geroep als de scheidsrechter een beslissing neemt die niet terecht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt niet uit: Als de scheids de beslissing terugroept wordt hij toch uitgescholden omdat hij een blinde vink is, maar doet hij het niet is hij ook een blinde vink.... Wij voetballers willen altijd iets te zeuren hebben.

Bij sporten zoals tennis, volleybal en badminton zou dit wel een goed idee kunnen zijn. Maar dan is er weer de vraag of er geld vrijgemaakt kan worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind het wel een goed idee, met terugkijken op de monitor zien ze soms te groffe fouten!