MOET je echt talent hebben om te voetballen of kan je ook door veel te trainen als spelen?

Ik bedoel hier geen 1ste klasse voor maar 3de of 2de provinciale, kan ik er ook komen als ik thuis hard blijf oefenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K

Antwoorden (3)

thuis oefenen is natuurlijk wel moeilijk om beter te worden, als je thuis veel oefent wordt je individuele techniek misschien wel beter. Maar voetbal is natuurlijk wel een teamsport dus is het wel handig als je met een team traint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik soms met een vriend voetbal gaat dat dus nog veel beter, ik ben niet zo heel technis maar mijn passing is redelijk goed en mijn afstand schoten mogen er ook wel zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het trainen in een heel team verband is ook gewoon beter denk ik. als je bijvoorbeeld nu in een team gaat train je samen je ondersteund elkaar in de wedstrijd en coacht elkaar wat je moet doen. ook heb je als je in een team gaat een trainer/coach, deze ziet tijdens de wedstrijd wat goed gaat en wat fout gaat hier wordt dan ook weer op getraind. ik zou gewoon bij een club gaan,als je nog een jeugd speler bent dan kan de club als je team het aan kan je zelf opgeven voor 2e of 3e klassen. ben je senior dan kan je promoveren tot hogere klasse.
Talent is natuurlijk wel makkelijk, maar neem bijvoorbeeld Van Nistelrooy. Hij was als kind helemaal niet zo'n goede voetballer, maar door veel te trainen en echt voor voetbal te leven werd hij steeds beter. Hij schreef bijvoorbeeld alle tips die hij kreeg in een schrift en trainde daarop. Door veel trainen kan je dus een heel eind komen, maar nooit vergeten dat je niet teveel moet doen, want dat is ook niet goed. Probeer daar een goede tussenweg in te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit nu 5 jaar op voetbal, de eerste 3 jaar pootte ik maar wat aan. Maar nu train ik de laatste 2 jaar altijd en geconcentreerd en ik voetbal in mijn vrije tijd. Dat helpt zo erg dat ik nu in de c1(2de klasse hoog) zit en aanvoerder ben. Iemand uit mijn team is vorig jaar met voetbal begonnen en had ook echt geen talent, maar hij doet wel zijn best en daardoor gaat het steeds beter. Dus mijn antwoord is: nee je hoeft geen talent te hebben, als je maar je best doet. maar talent helpt natuurlijk wel erg.