Waarom wordt het tweede elftal van een voetbalclub het beloftenelftal genoemd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Dan heb je het wel over de profclubs, maar dit wordt zo genoemd omdat het elftal veelal uit beloften bestaat. Hier zijn de regels ook naar gemaakt; max. 3 spelers van 24 en ouder. De rest zijn talenten(beloften)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het tweede elftal wordt zo genoemd omdat die spelers over die kwaliteiten beschikken om later te kunnen doorstomen naar het eerste elftal .
Zij zijn dan de beloften van het eerste elftal .